BSA_ACJ_5 Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Richard Colin Thompson (cvičící)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BSA_ACJ_5/S01: Po 14:50–16:20 N109, Čt 14:50–16:20 N004, R. Thompson
Předpoklady
ACJ_1a Anglický jazyk I && ACJ_2a Anglický jazyk II && FORMA ( P )
Doporučeno absolvování BSA_ACJ3 a BSA_ACJ4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je dosažení výstupní úrovně B2 dle SERR pro jazyky. Studenti si rozšíří obecnou slovní zásobu týkající se probíraných témat a osvojí si gramatické struktury odpovídající úrovni B2. Po absolvování kurzu je student schopen konverzovat bez přípravy s rodilým mluvčím na obecná témata a témata, která ho zajímají, rozumí a je schopný se účastnit konverzace s rodilým mluvčím v normální rychlosti, jeho projev písemný i ústní je souvislý pouze s minimem gramatických chyb, je schopný vyjádřit bez omezení svoje myšlenky a názory a obhájit je.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. je schopný navázat a udržet konverzaci s rodilým mluvčím na téměř jakékoli obecné téma,
2. je schopný vytvořit delší souvislý mluvený i písemný projev na jakékoli obecné téma a téma, které ho zajímá,
3. je schopný pracovat s autentickými materiály a vyhledat si potřebné informace a prezentovat je,
4. je schopný argumentovat a obhajovat svoje myšlenky a názory,
5. jeho projev je plynulý, bez gramatických a výslovnostních chyb,
je schopný reagovat na konkrétní situace bez přípravy.
Osnova
  • Semináře:
  • 1. Extreme interviews.
  • 2. Question forms.
  • 3. Hard to believe: strange stories.
  • 4. Auxiliary verbs.
  • 5. Describing character: compound adjectives.
  • 6. The…the + comparatives.
  • 7. Colloquial English: interviewing.
  • 8. First aid: illnesses and injuries.
  • 9. Cyberchondriacs: modern health care.
  • 10. Getting older.
  • 11. Adjectives as nouns, order of adjectives.
  • 12. Dress your age: clothes and fashion.
  • 13. Air travel, airports.
  • 14. Story telling: narrative tenses.
  • 15. So/such…that.
  • 16. Adverbs and adverbial phrases.
  • 17. Colloquial English: reading and literature.
  • 18. Ecology, environment protection.
  • 19. Future: future tenses revision, future perfect and continuous.
  • 20. Living in danger: Taking a risk. Phrases with TAKE.
  • 21. Predictions and rules: zero and first conditional, future time clauses.
  • 22. Survival stories: advice and recommendation.
  • 23. 2nd and 3rd conditionals.
  • 24. Wish-clauses.
  • 25. Adjectives: feelings, ed/ing adjectives, strong adjectives and modifiers.
  • 26. B2 – Speaking exam.
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. and C. OXENDEN, 2019. English File UpperIntermediate. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19- 455840-2.
    doporučená literatura
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK and J. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Harlow: Pearson Longman. ISBN 978-1-4058- 7679-7.
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English: with answers and CDROM. 3rd edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-11- 07-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2030
Příprava na závěrečný test1526
příprava na průběžné hodnocení1530
Účast na průběžném hodnocení11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Účast na závěrečném testu11
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
Podmínky testu
Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor, získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): Z~100 – 70, X 69,99 - 30, N 29,99 – 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Studenti s~ISP jsou povinni informovat o~tomto vyučujícího a garanta nejpozději druhý výukový týden. Jsou povinni absolvovat průběžné i závěrečné hodnocení v~termínu domluveném s~vyučujícím.
Informace učitele
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu je 1.-5. lekce povinné literatury. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín. Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu nebo garant ve zkouškovém období téhož semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/BSA_ACJ_5