BSA_ACJ_3 Anglický jazyk III

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Olga Kendall (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
znalost jazyka na úrovni B1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření a prohloubení jazykových dovedností a znalostí z úrovně B1 na B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro cizí jazyky, osvojení si všeobecné slovní zásoby a dovedností v kategorii poslechu, čtení, konverzaci i písemném projevu (v rozsahu lekcí 1 - 5 povinné literatury). Po úspěšném absolvování předmětu studenti rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáží sledovat výměnu názorů a zapojit se do diskuze na obecné téma. Rozumí většině televizních zpráv a programů týkajících se aktuálních témat, článkům a zprávám zabývající se současnými problémy, rozumí textům současné prózy. Dokáží se účastnit rozhovoru plynule a spontánně, jsou schopni se srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni:
- formulovat komplexní dotazy a vysvětlit dané problémy;
- poskytnout bez jakékoli přípravy konkrétní informace požadované v rozhovoru či konzultaci;
- shrnout či vyjádřit (ústně nebo písemně) svůj názor na povídku, článek, diskusi či dokumentární pořad a podrobně odpovědět na další otázky;
- provést připravený rozhovor, poslouchat a ověřit uvedené informace, ačkoliv může být občas nutné požádat o zopakování, pokud odpověď druhé osoby bude rychlá nebo delší;
- popsat jak provádět různé činnosti a uvést podrobné pokyny;
- vysvětlovat stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení.
- umí napsat srozumitelné texty na širokou škálu témat, napsat pojednání nebo zprávy, obhajovat či vyvracet určitý názor
Osnova
  • Osnova předmětu:
  • 1. Otázky a odpovědi, osobnosti;
  • 2. Pomocná slovesa
  • 3. Pověry, záhady
  • 4. Životní změny, práce, pracovní pohovor, peníze
  • 5. Předpřítomný čas prostý a průběhový
  • 6. Zdraví a nemoci, úrazy, první pomoc;
  • 7. Vztahy, stereotypy
  • 8. Móda;
  • 9. Dopravní prostředky
  • 10. Vyprávění v minulosti, vyprávěcí časy;
  • 11. Krátké příběhy, zprávy;
  • 12. Předminulý čas průběhový
  • 13. Literatura
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C., and C. OXENDEN, 2019. English File Upper Intermediate, 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-455840-2
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380 s. ISBN 978-0-521-18906-4.
  • Náhradní obsah: MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení11
Příprava na průběžné hodnocení1414
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2042
Příprava na závěrečný test1630
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1+ dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Informace učitele

Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Na výuce se požaduje aktivní účast studentů

Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru.
Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (zima 2024, nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/BSA_ACJ_3