BPE_BAK Bakalářská práce

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 10 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Florin Aliu, Ph.D. (cvičící)
Ing. Yelyzaveta Apanovych (cvičící)
Ing. Miluše Balková, Ph.D. (cvičící)
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (cvičící)
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. (cvičící)
doc. PhDr. Alena Hricová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Daniel Chamrada (cvičící)
Ekaterina Chytilová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. (cvičící)
Ing. Iva Klementová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Iveta Kmecová, PhD. (cvičící)
Ing. Jaroslav Kollmann, MBA (cvičící)
Mgr. Michal Konečný, PhD. (cvičící)
Mgr. Yaroslava Kostiuk, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kovač (cvičící)
Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. (cvičící)
Ing. Jiří Kučera, PhD. (cvičící)
doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. (cvičící)
Ing. Tereza Matasová (cvičící)
doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. František Pollák, PhD. (cvičící)
Ing. Pavel Rousek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Ruschak, MBA (cvičící)
Ing. et Ing. Nikola Sagapova, Ph.D. (cvičící)
Ing. Klára Sedláková (cvičící)
RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Bc. Alena Srbová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. (cvičící)
doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Veronika Šanderová, MSc. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Šuleř, PhD. (cvičící)
Ing. Milan Talíř, MBA (cvičící)
doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. (cvičící)
prof. Ing. Jan Váchal, CSc. (cvičící)
Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA (cvičící)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., MBA
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BPE_BAK/S01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Balková
BPE_BAK/S03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. F. Aliu
BPE_BAK/S04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Caha
BPE_BAK/S05: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Dušek
BPE_BAK/S06: Rozvrh nebyl do ISu vložen. S. Hašková
BPE_BAK/S07: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Horák
BPE_BAK/S08: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Hricová
BPE_BAK/S09: Rozvrh nebyl do ISu vložen. T. Jambal
BPE_BAK/S10: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Klementová
BPE_BAK/S11: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Kmecová
BPE_BAK/S12: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Kollmann
BPE_BAK/S13: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Konečný
BPE_BAK/S14: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Y. Kostiuk
BPE_BAK/S15: Rozvrh nebyl do ISu vložen. T. Krulický
BPE_BAK/S16: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Kučera
BPE_BAK/S17: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Pártlová
BPE_BAK/S18: Rozvrh nebyl do ISu vložen. F. Pollák
BPE_BAK/S19: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Rousek
BPE_BAK/S20: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Ruschak
BPE_BAK/S22: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Straková
BPE_BAK/S23: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Talíř
BPE_BAK/S24: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Urban
BPE_BAK/S25: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Vochozka
BPE_BAK/S26: Rozvrh nebyl do ISu vložen. E. Chytilová
BPE_BAK/S27: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Chamrada
BPE_BAK/S31: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Šanderová
BPE_BAK/S32: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Šuleř
BPE_BAK/S33: Rozvrh nebyl do ISu vložen. T. Matasová
BPE_BAK/S35: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Ližbetinová
BPE_BAK/S36: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Srbová
BPE_BAK/S37: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Smetanová
BPE_BAK/S38: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Y. Apanovych
BPE_BAK/S39: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Kovač
BPE_BAK/S40: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Stehel
BPE_BAK/S41: Rozvrh nebyl do ISu vložen. N. Sagapova
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět se zabývá základy výchovy, pedagogickou terminologií, systematizuje a interpretuje základní pedagogické jevy a zákonitosti. Dále poskytuje základní informace o teoretických základech pedagogiky.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu studující
- objasní vztah mezi pedagogickou vědou a teorií;
- zná historický kontext vývoje pedagogiky;
- umí realizovat pedagogický výzkum a jeho analýzu;
- umí vysvětlit pojmy funkční gramotnost/negramotnost, alternativní a inovativní vzdělávání a sociální nerovnosti.
Osnova
  • 1. Historický kontext vývoje pedagogiky jako vědy.
  • 2. Tradiční a moderní pedagogika. Soudobé teorie vzdělávání.
  • 3. Výchovný proces, výchova jako proces humanizace.
  • 4. Dědičnost, vrozenost a rozvoj inteligence.
  • 5. Dědičnost a rozvoj talentu.
  • 6. Výchova a společnost.
  • 7. Současný školský systém.
  • 8. Vzdělávání žáků s nadáním.
  • 9. Společenská role výchovy.
  • 10. Pedagogický výzkum a jeho analýza. Metody a techniky pedagogického výzkumu.
Literatura
  • ČABALOVÁ, D., 2011. Pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2993-0.
  • FREIRE, P., 2018. Pedagogy of the oppressed. Bloomsbury publishing USA.
  • SKALKOVÁ, J., 2007. Obecná didaktika. Praha: Grada. ISBN 80-247-1821-9.
  • PRŮCHA, J., 2015. Přehled pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0872-3.
  • FREIRE, P., 2015. Pedagogy of indignation. Routledge.
  • PRŮCHA, J., 2009. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-546-2.
  • SKALKOVÁ, J., 2004. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido. ISBN 80-7315-060-3.
  • POSPÍŠIL, R. a K. VLČKOVÁ, 2006. Úvod do pedagogiky. Elportál. 1(1), 1-88. ISSN 1802-128X.
  • PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2013. Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9.
  • PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
odborná praxe
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Praxe260260
Příprava na průběžný test1010
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál4480
Příprava na závěrečný test2020
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2616
Účast na závěrečném testu22
Celkem:388388
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný
test - závěrečný 100 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 100 bodů, tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Informace učitele
V případě nesplnění povinné docházky bude nutno vypracovat „kompenzační práci“ dle pokynu vyučujícího předmětu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2021, léto 2022, zima 2022, léto 2023, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/BPE_BAK