ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Radim Galko, Ph.D. (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící)
Garance
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ATL_2/Q4a: Ne 28. 2. 8:00–9:30 A3, 9:40–11:10 A3, 11:25–12:55 A3, Ne 18. 4. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, 11:25–12:55 D416, M. Dědič, A. Kaňkovský, Z. Kramářová, L. Podolka
ATL_2/Q4b: So 20. 3. 13:05–14:35 D416, 14:50–16:20 D416, 16:30–18:00 D416, Ne 16. 5. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, 11:25–12:55 D416, M. Dědič, A. Kaňkovský, Z. Kramářová, L. Podolka
ATL_2/S01: Út 8:00–9:30 A3, Út 9:40–10:25 A3, M. Dědič, R. Galko, A. Kaňkovský
ATL_2/S02: Út 15:35–16:20 A3, Út 16:30–18:00 A3, M. Dědič, R. Galko, A. Kaňkovský
ATL_2/S03: St 10:25–11:10 A3, St 11:25–12:55 A3, M. Dědič, R. Galko, A. Kaňkovský
Předpoklady
ATL_1 Ateliér I
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student je absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • Vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby
  • Vyhláška č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb
  • Vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
    doporučená literatura
  • NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
  • HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
Organizační formy výuky
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu. Při zpracování je nutné dodržet dílčí termíny stanovené vyučujícím! (Nedodržení termínů je důvodem pro udělení nulového počtu bodů).

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu s jednotlivými konzultanty. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka, ale povinné jsou aktivní konzultace. Bližší specifikace o nich a průběhu výuky i hodnocení předá vyučující na první hodině výuky.
Způsob kontaktu s vyučujícím a vlastní výuky při bezkontaktní formě výuky upřesní vyučující před první hodinou v rozvrhu hromadným mailem.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2020.

ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2020
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ATL_2/S01: St 8:00–9:30 A4, St 9:40–10:25 A4, M. Dědič, A. Kaňkovský
Předpoklady
ATL_1 Ateliér I && ATL_2 Ateliér II
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
    doporučená literatura
  • NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
  • HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
Organizační formy výuky
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.

Navazující předměty
Informace učitele
ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.

ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2020
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ATL_2/Q3: So 22. 2. 8:00–9:30 B4, 8:00–9:30 B4, 9:40–10:25 B4, 9:40–10:25 B4, Ne 15. 3. 8:00–9:30 B4, 8:00–9:30 B4, 9:40–10:25 B4, 9:40–10:25 B4, So 25. 4. 8:00–9:30 B4, 8:00–9:30 B4, 9:40–10:25 B4, 9:40–10:25 B4, So 9. 5. 8:00–9:30 B4, 8:00–9:30 B4, 9:40–10:25 B4, 9:40–10:25 B4, M. Dědič, A. Kaňkovský
ATL_2/S01: Út 10:25–11:10 B3, Út 10:25–11:10 B3, Út 11:25–12:55 B3, Út 11:25–12:55 B3, M. Dědič, A. Kaňkovský
ATL_2/S02: St 8:00–9:30 A7, St 8:00–9:30 A7, St 9:40–10:25 A7, St 9:40–10:25 A7, M. Dědič, A. Kaňkovský
Předpoklady
ATL_1 Ateliér I
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
    doporučená literatura
  • NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
  • HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
Organizační formy výuky
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu: 100-70 bodů = započteno 69-0 bodů = nezapočteno Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Nedílnou součástí práce je Evidenční list, který je student povinen nosit s~sebou na každou konzultaci a bez něhož práci nelze odevzdat. Konzultace do Evidenčního listu nebudou zpětně uznávány. Podmínkou udělení zápočtu je účast na první zadávací hodině a minimálně 3 konzultace v~průběhu semestru, které budou zapsány v~Evidenčním listu. Bližší specifikaci podmínek odevzdání, obsahu práce včetně její formy a termíny stanoví vyučující na první hodině výuky. V~případě nedodržení termínů pro odevzdání není vyučující povinen práci přijmout k~hodnocení.
Navazující předměty
Informace učitele
Výuka předmětu bude probíhat formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, zima 2020, léto 2021.

ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2019
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Ing. Josef Musílek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Kristýna Prušková (cvičící)
Ing. Jiří Šál (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Nývlt, MBA, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ATL_2/Q2: Ne 17. 2. 14:50–16:20 D516, 16:30–18:00 D516, 18:10–19:40 D516, So 13. 4. 8:00–9:30 D516, 9:40–11:10 D516, 11:25–12:55 D516, A. Kaňkovský
ATL_2/S01: St 8:00–9:30 A6, St 9:40–10:25 A6, P. Machová, K. Prušková, J. Šál
ATL_2/S02: St 10:25–11:10 A6, St 11:25–12:55 A6, M. Dědič, A. Kaňkovský, J. Musílek
Předpoklady
ATL_1 Ateliér I
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student je absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
    doporučená literatura
  • NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
  • HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
Organizační formy výuky
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu. Při zpracování je nutné dodržet dílčí termíny stanovené vyučujícím! (Nedodržení termínů je důvodem pro udělení nulového počtu bodů).

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2020, zima 2020, léto 2021.

ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2018
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící)
Garance
Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ATL_2/Q1a: So 3. 3. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 11:25–12:55 A1, So 12. 5. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 11:25–12:55 A1, L. Podolka
ATL_2/Q1b: So 3. 3. 8:00–9:30 A3, 9:40–11:10 A3, 11:25–12:55 A3, So 12. 5. 8:00–9:30 A3, 9:40–11:10 A3, 11:25–12:55 A3, M. Kraus
ATL_2/S01: Út 14:50–16:20 A1, Út 16:30–17:15 A1, M. Kraus
ATL_2/S02: Út 14:50–16:20 A3, Út 16:30–17:15 A3, L. Podolka
ATL_2/S03: Út 14:50–16:20 A2, Út 16:30–17:15 A2, Z. Kramářová
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 30 ) && MAX_PREZENCNICH ( 45 ) && ATL_1 Ateliér I
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
    doporučená literatura
  • NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
  • HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
Organizační formy výuky
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021.

ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2023

Předmět se v období zima 2023 nevypisuje.

Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
ATL_1 Ateliér I && ATL_2 Ateliér II
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
    doporučená literatura
  • NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
  • HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
Organizační formy výuky
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.

Navazující předměty
Informace učitele
ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021.

ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2022

Předmět se v období zima 2022 nevypisuje.

Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
ATL_1 Ateliér I && ATL_2 Ateliér II
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
    doporučená literatura
  • NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
  • HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
Organizační formy výuky
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.

Navazující předměty
Informace učitele
ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021.

ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2021

Předmět se v období zima 2021 nevypisuje.

Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
ATL_1 Ateliér I && ATL_2 Ateliér II
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
    doporučená literatura
  • NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
  • HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
Organizační formy výuky
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.

Navazující předměty
Informace učitele
ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021.

ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2019

Předmět se v období zima 2019 nevypisuje.

Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Lukáš Polanecký
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
    doporučená literatura
  • NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
  • HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
Organizační formy výuky
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021.

ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2018

Předmět se v období zima 2018 nevypisuje.

Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Zápis do Ateliéru II předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér I (ATL_1).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1. info
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
    doporučená literatura
  • NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
  • HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
Organizační formy výuky
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021.

ATL_2 Ateliér II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2015

Předmět se v období zima 2015 nevypisuje.

Rozsah
0/3. 5 kr. Ukončení: z.
Garance
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021.