AJT_2 Anglický jazyk pro techniky II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJT_2/ST2: Ne 10. 3. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, So 18. 5. 14:50–16:20 D415, 16:30–18:00 D415, L. Turinská
AJT_2/S01: Pá 16:30–18:00 D616, K. Sidibe
AJT_2/S02: Pá 13:05–14:35 E4, K. Sidibe
AJT_2/S03: Pá 14:50–16:20 E4, K. Sidibe
AJT_2/S04: Po 14:50–16:20 E7, L. Turinská
Předpoklady
Doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu AJT_1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z oblasti strojírenství včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, že dovede popsat odborně zaměřené situace, v rozumné míře dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje o odborných tématech. Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své slovní odborně zaměřené zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných strojírenských okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech, aplikuje poznatky v praxi.
Výstupy z učení
Student - ovládá (technickou, odbornou) slovní zásobu vztahující se k jeho oboru - je schopen čerpat poznatky ze svého oboru z literatury v anglickém jazyce - umí vytvořit odbornou prezentaci na téma vztahující se k jeho oboru - je schopen popsat odborný problém vztahující se k jeho studijnímu oboru - je schopen vyjádřit svůj názor a postoj na problém vztahující se k jeho studijnímu oboru pouze s drobnými gramatickými či lexikálními nepřesnostmi, které nebrání porozumění
Osnova
  • 1. a,Strojírenství – významné odvětví národního hospodářství b,Uživatelský manuál
  • 2. a,Vědeckotechnický pokrok v historickém kontextu b,Bezpečnost
  • 3. a,Struktura průmyslového podniku b,Instrukce
  • 4. a,Management vybraného strojírenského závodu b,Neobnovitelné zdroje energie
  • 5. a,Bezpečnost práce ve výrobním podniku b,Obnovitelné zdroje energie
  • 6. a,Hledám práci v průmyslovém podniku b,Informační technolgie - hardware
  • 7. a,Statistiky průmyslového podniku, popis a interpretace grafů b,Informační technolgie - software
  • 8. a,Práce s aktuálními odbornými texty z oboru strojírenství - nácvik zpracování odborného textu a detailního porozumění, forma – prezentace studentů b,Terminologie informačních technologií
  • 9. a,Odborný text – strojírenské technologie a průmyslový management b,Životní prostředí - Evropská politika
  • 10. a,Odborný text – slévárenské technologie b,Životní prostředí - Elektronický odpad
  • 11. a,Technická ústní komunikace b,Průmyslová odvětví
  • 12. a,Technická písemná komunikace b,Stojírenský podnik
  • 13. a,Na strojírenském veletrhu – prezentace strojírenské firmy (zásady prezentace) b,Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • Hollet, V., Sydes J. , Tech Talk Pre-intermediate, Oxford: OUP 2006, 126s. ISBN:-13: 9780194574587
    doporučená literatura
  • IBBOTSON, M., 2017. Professional English in Use. Engineering. Cambridge, CUP. ISBN:978-0-521-73488-2
  • Gálová, D. a kol. Angličtina pro strojírenské obory, Praha: Infromatorium 2008, 84 s. ISBN 978-80-7333-060-6
    neurčeno
  • MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžné hodnocení44
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1026
Příprava na závěrečný test1010
průběžné hodnocení11
závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2610
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení: 30 bodů 30 %
Podmínky testu
Hodnocení pro denní i kombi studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Průběžné hodnocení má formu odborné prezentace na téma zadané vyučujícím Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.

Průběžné hodnocení:

Průběžné hodnocení 30 %

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 70 %

Informace učitele
https://is.vstecb.cz/auth/el/5610/zima2014/ASP_2/index.qwarp
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Je vyžadována aktivní účast studentů při výuce. Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení v podobě vytvořené a ODPREZENTOVANÉ odborné prezentace na zadané téma se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu, Mgr. L.Turinskou (turinska@mail.vstecb.cz)
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/AJT_2