VŠTE:Z_UPS_an Úvod do pedagogického studia - Course Information
Z_UPS_an Úvod do pedagogického studia
Institute of Technology and Business in České Budějovicewinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/0. Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Štěpánka Jenešová (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Department of Human Resource Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable of Seminar Groups
- Z_UPS_an/D01: Sat 16. 11. 10:25–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, Š. Jenešová
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
- Cílem předmětu je uvést studujícího do pedagogického studia, zprostředkovat mu základní znalosti pedagogické terminologie a rovněž nastínit filozoficko-historické základy tohoto oboru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po úspěšném absolvování předmětu studující
- rozumí základní terminologie pedagogiky a výchovy a jejich vztahu k jiným vědám
- získá základní přehled o pedagogice a výchově. - Syllabus (in Czech)
- 1. Základní otázky pedagogiky, problémy a specifika pedagogiky, struktura pedagogiky a vztah k jiným vědám. Krátký historický přehled pedagogiky.
- 2. Předmět moderní pedagogiky, edukační proces.
- 3. Pojetí výchovy a její hlavní rysy. Cíle, výchovné prostředky a podmínky edukace.
- Literature
- PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
- PAŘÍZEK, V., 1994. Obecná pedagogika. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-339-1.
- SKALKOVÁ, J., 2007. Obecná didaktika. Praha: Grada. ISBN 80-247-1821-9.
- SKALKOVÁ, J., 2004. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido. ISBN 80-7315-060-3.
- PRŮCHA, J., 2009. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-546-2.
- PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2009. Pedagogický slovník. Nové, rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6.
- JŮVA, V., 1997. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido. ISBN 80-85931-39-7.
- MAŇÁK, J., 1995. Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-1124-6.
- Forms of Teaching
- Lecture
Seminar - Teaching Methods
- Frontal Teaching
Group Teaching - Cooperation
Brainstorming
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Teaching Supported by Multimedia Technologies
- Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – final 100 %
- Exam conditions
- V případě nesplnění povinné docházky bude nutno vypracovat „kompenzační práci“ dle pokynu vyučujícího předmětu.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (winter 2024, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/winter2024/Z_UPS_an