VŠTE:Z_PPS2_an Pedagogická psychologie II. - Course Information
Z_PPS2_an Pedagogická psychologie II.
Institute of Technology and Business in České Budějovicewinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/0/0. Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Tomáš Mrhálek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: Study Department – Vice-Rector for Study Affairs – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable of Seminar Groups
- Z_PPS2_an/D01a: Sun 23. 10. 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, 14:50–16:20 E5, T. Mrhálek
Z_PPS2_an/D01b: Sat 19. 11. 9:40–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, 13:05–14:35 E6, T. Mrhálek - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
- Cílem předmětu je představit studujícím základní poznatky ohledně šikany a kyberšikany, jejich prevence a řešení. Dále pak seznámit studující s dynamikou vztahů ve školní třídě a problémy, které z ní mohou vyplývat. Poslední část programu je věnována procesu adaptace dětí na školní prostředí.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po úspěšném absolvování předmětu studující - zná možnosti předcházení šikaně a kyberšikaně a jejich řešení; - chápe vývoj školních tříd a jejich dynamiku, včetně problémů, které z toho mohou vycházet; - dokáže pracovat s adaptací žáků na školní prostředí.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova přímé výuky 1. Seznámení se s šikanou a její řešení. 2. Seznámení se s kyberšikanou a její řešení. 3. Zvláštnosti vztahů mezi učiteli, žáky a jejich rodiči. 4. Školní třídy, jejich utváření a vývoj. 5. Problémový žák. 6. Problémy poznávací činnosti a jejího rozvoje ve výchovně vzdělávacím procesu.
- Literature
- ČERNÁ, A., 2013. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-6374-7.
- KOLLÁRIKOVÁ, Z. a B. PUPALA, 2001. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-585-7.
- FONTANA, D., 2014. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0741-2.
- VÝROST, J. a I. SLAMĚNÍK, 2008. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1428-8.
- VÁGNEROVÁ, M., 2005. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
- KOLÁŘ, M., 2011. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. ISBN 9788073678715.
- FRANCLOVÁ, M., 2013. Zahájení školní docházky. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4463-6.
- ČAPEK, R., 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
- NAVRÁTIL, S. a J. MATTIOLI, 2011. Problémové chování dětí a mládeže. Jak mu předcházet, jak ho eliminovat. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3672-3.
- ČÁBALOVÁ, D., 2011. Pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2993-0.
- Forms of Teaching
- Lecture
Seminar - Teaching Methods
- Frontal Teaching
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 6 Total: 6 0 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – final 100 %
- Language of instruction
- Czech
- Teacher's information
- In the event of non-fulfilment of compulsory attendance, it will be necessary to prepare compensatory work according to the instruction of the subject teacher.
- Enrolment Statistics (winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/winter2022/Z_PPS2_an