VŠTE:BPE_NCJ_5 Německý jazyk V - Informace o předmětu
BPE_NCJ_5 Německý jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BPE_NCJ_5/E0: So 2. 10. 8:00–9:30 D617, 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, So 13. 11. 8:00–9:30 D617, 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, So 11. 12. 8:00–9:30 D617, 9:40–11:10 D617, E. Tomášková
BPE_NCJ_5/S01: Út 8:00–9:30 N107, Pá 8:00–9:30 N107, E. Tomášková - Předpoklady
- NCJ_1a Německý jazyk I && NCJ_2a Německý jazyk II
Doporučené absolvování předmětů NCJ_4 - znalost jazyka na úrovni B2-. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné prózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádí potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen:
porozumět různým typům odborných i hovorových textů
odvozovat významy neznámých slov z kontextu
porozumět detailním informacím při poslechu a dělat si poznámky
používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
vyprávět různé typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
vést pohovor a reagovat se zájmem
zvládnout i nelineární výstavbu textu
napsat popis, úvahu, příběh. - Osnova
- 1. Training Leseverstehen 1, 2 2. Meine Erfahrung mit dem Besuch von Österreich und der Schweiz 3. Training Leseverstehen 3, 4 4. Die Wirtschaft von Österreich 5. Training Hörverstehen 1 6. Training Hörverstehen 2 7. Die Wirtschaft der Schweiz 8. Aus der Presse 9. Schriftlicher Ausdruck 1 10. Schriftlicher Ausdruck 2 11. Interessante Städte und Orte in Österreich 12. Interessante Städte und Orte in der Schweiz 13. Mündlicher Ausdruck 1, 2. /4.Test + 23.-25. lekce/
- Literatura
- povinná literatura
- HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
- BAIER, G. a R. DITTRICH, 2007. Prüfungstraining: Goethe-Zertifikat B2 mit 2 Audio CDs. Berlin: Cornelsen. ISBN 978-3-06-020530-1.
- doporučená literatura
- CAHA, Z., 2010. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-87278-36-9.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 50 Příprava na závěrečný test 20 32 Příprava na ústní projev 6 6 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Písemné/Ústní zkoušení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční studium:
Napsat závěrečný test a absolvovat písemný/ústní test. Písemný/ústní test se koná dle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle SERRJ. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (písemný ústní test max. 30 bodů, závěrečný test max. 70 bodů. Max. počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body za písemný/ústní test (30 – 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Pro studenty kombinované formy studia:
Napsat závěrečný test na konci semestru a absolvovat písemný/ústní test. Písemný/ústní test se koná dle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (písemný/ústní test max. 30 bodů, závěrečný test max. 70 bodů. Max. počet bodů z~obou částí je tedy 100).Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body za písemný/ústní test (30 – 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2021/BPE_NCJ_5