NJP_2 Německý jazyk první II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2020
Rozsah
0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Garance
Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJP_2/X01: So 17. 10. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, So 24. 10. 8:00–9:30 E4, 9:40–11:10 E4, 11:25–12:55 E4, So 14. 11. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, So 28. 11. 14:50–16:20 E4, 16:30–18:00 E4, M. Lavičková
NJP_2/SX01: Čt 9:40–11:10 D415, Pá 11:25–12:55 N212, M. Lavičková
Předpoklady
Doporučené absolvování předmětu NJP_1 (B1)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Výstupní znalost absolventa předmětu odpovídá stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po absolvování předmětu NJP_2 dokáže jeho absolvent porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. (více k tematickým okruhům viz Osnova). Dále si umí poradit ve většině situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se hovoří daným jazykem. Absolvent předmětu je připraven napsat jednoduchý souvislý text na téma, které zná nebo témata, která jsou středem jeho zájmu. Dokáže popsat své zážitky, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. V ústním a písemném projevu se mohou vyskytovat některé stylistické, lexikální či gramatické nepřesnosti, které však nebrání porozumění. Absolvent předmětu je schopen realizovat prezentaci na předem zadané všeobecné téma.
Výstupy z učení
student: - rozumí běžným tématům osvojeným ve výuce předmětu - umí se v praxi dorozumět ve většině probraných situací - dokáže popsat své zážitky, sny, naděje a cíle - umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány - ovládá slovní zásobu odpovídající výstupní úrovni předmětu
Osnova
  • 1. Studium, výchova, vzdělávání 2. Zaměstnání 3. Zajímavá místa v České republice 4. Praha 5. Hospodaření domácností, konzum 6. Zahraniční pobyt, interkulturní rozdíly 7. Složité životní situace 8. Společensko - geografická charakteristika ČR 9. Společensko - geografická charakteristika Rakouska 10. Společensko - geografická charakteristika Švýcarska 11. Společensko - geografická charakteristika Německa 12. Média a moderní komunikační prostředky 13. Ústní pohovor (lekce 13-25)
Literatura
    povinná literatura
  • Höppnerová, V., Jaucová, L. Moderní učebnice němčiny. Nové, upravené vydání. Praha : NS Svoboda, 2010. 357 s. ISBN 80-205-615-3.
    doporučená literatura
  • CAHA, Zdeněk a Kamila ZELINKOVÁ. Lernmaterialien für Deutsch II : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 69 s. ISBN 978-80-87278-41-3.
  • Fischer-Mitzivirus, A., Janke-Papanikolau, S.So geht´s noch besser zum Zertifikat Deutsch B1. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen. 2010. 183 s.ISBN 978312675571
  • CAHA, Z. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 70 s. ISBN 978-80-87278-36-9.
  • PROWE, Gunhild, SCHNEIDER, Jill, ROWLINSON, W., 1931-. The Oxford German Dictionary and Grammar. Dictionary Gunhild Prowe, Jill Schneider, grammar William Rowlinson. 2nd ed. Oxford : Oxford University Press, 2001. xix, 291 s. ISBN 0-19-860389-4.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test10 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál3860
Příprava na závěrečný test3050
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů). Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Kombinovaná forma

Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů ze závěrečného testu.

Informace učitele
Výuka bude probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu.

Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, léto 2021.