N_DTM Dopravní telematika

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2017
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Garance
Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D.
Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_DTM/L3: So 4. 11. 14:50–16:20 B5, 16:30–18:00 B5, So 11. 11. 13:05–14:35 B5, 14:50–16:20 B5, 16:30–18:00 B5, So 16. 12. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5
N_DTM/P01: Čt 8:00–9:30 A3
N_DTM/S01: Čt 9:40–11:10 A3
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH(40) && MAX_PREZENCNICH(30)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/70, pouze zareg.: 0/70
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou dopravní telematiky (inteligentní dopravní systémy a služby - ITS), která integruje informační a telekomunikační technologie s dopravním inženýrstvím za podpory ostatních souvisejících odvětví (ekonomika, teorie dopravy, systémové inženýrství, atd.) tak, aby se pro stávající dopravní infrastrukturu zajistily moderní systémy řízení dopravních a přepravních procesů. Absolvent umí aplikovat telematiku na silniční síti.
Osnova
  • 1. Objekt, účel, základní definice dopravní telematiky 2. Přepravní a logistické řetězce 3. Architektura dopravní telematiky 4. Kategorie a komponenty dopravní telematiky 5. Parametry přenosu pro dopravní telematiku 6. Vztah dopravní politiky a dopravní telematiky 7. Aplikace telematiky v multimodálních přepravách 8. Aplikace telematických systémů v integrovaných dopravních systémech 9. Elektronické odbavovací systémy 10. Telematické informační systémy 11. Směrnice a další normativa EU a ČR v oblasti dopravní telematiky 12. Významné projekty dopravní telematiky 13. Jednotný systém dopravních informací, JDVM
Literatura
  • Svitek, M., Vlček, M., Borka, J. - Modelování systémů a procesů, ČVUT v Praze, Praha 2001, ISBN 80-01-02361-3.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Prezentace1010
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál13 
Příprava na závěrečný test1678
Zpracovávání semestrální práce2626
Účast na přednáškách2616
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 %
Podmínky testu
Pro prezenční formu studia: Semestrální práce, prezentace na zvolené téma celkem max. 30b. Písemná zkouška - max. 70 b. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0. Pro kombinovanou formu studia: Semestrální práce max. 30b. Písemná zkouška - max. 70 b. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
Studenti prezenční formy studia mají na cvičeních nesledovanou docházku z důvodu účasti na terénních průzkumech při zpracovávání semestrální práce.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, zima 2015, zima 2016, léto 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, léto 2021.