VŠTE:HIK Historické konstrukce - Informace o předmětu
HIK Historické konstrukce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2015
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Konstrukce staveb (program VŠTE, ST)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je prezentace historických konstrukcí jako hodnotné součásti rekonstruovaných staveb. Absolvent předmětu umí posoudit hodnoty a stav historických konstrukcí a je schopen navrhnout a vyhodnotit způsoby jejich sanace.
- Osnova
-
- Význam poznání historických konstrukcí ve stavební praxi, druhy historických konstrukcí
- Historické zdivo, stěny
- Kamenné zdivo a prvky, jejich koroze a sanace
- Historické stropy a klenby
- Historické krovy a střešní krytiny
- Historické dlažby a podlahy
- Historické výplně otvorů, schody a zábradlí
- Historické omítky, nátěry, úpravy fasád a interiérů
- Historická technická zařízení budov (vytápění, odpady, větrání)
- Diagnostika historických konstrukcí
- Sanace historických konstrukcí
- Technologie lidové architektury
- Technologie pro restaurování
- Konkrétní příklady realizací
- Literatura
- povinná literatura
- HOLEČEK, J. , GIRSA, V. Projektování obnovy stavebních památek, 1. vydání, Praha 2008, ISBN 978-80-87104-34-7
- doporučená literatura
- ŠKABRADA, J. Konstrukce historických staveb, 1. vydání, Argo, Praha, 2003, ISBN 80-7203-548-7
- Náhradní obsah: LEWIS, Miles, Architectura: Elements of Architectural Style, 2008, ISBN 978-0-7641-6170-4
- Organizační formy výuky
- seminář
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 Příprava na závěrečný test 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 42 Celkem: 78 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 30 %
test - závěrečný 50 %
seminární práce 20 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečný test (50 - 0) + body z~průběžného hodnocení - testů (30 - 0) + body za seminární práci (20 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2015/HIK