VŠTE:N_TOL Teorie omezení v logistice - Informace o předmětu
N_TOL Teorie omezení v logistice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2016
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Ing. František Němec, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. Ing. František Němec, Ph.D.
Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_TOL/L2: Ne 3. 4. 14:50–16:20 A5, 16:30–18:00 A5, Ne 17. 4. 14:50–16:20 A5, 16:30–18:00 A5, F. Němec
N_TOL/S01: Po 14:50–16:20 D415, F. Němec - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(60)&&MAX_PREZENCNICH(40)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je připravit posluchače ke znalostem a dovednostem sloužícím k získání znalostí potřebných při řešení problémů v souvislosti s aplikací logistických systémů. V předmětu jsou probírány poznatky potřebné k porozumění základům teorie omezení a vlastního procesního inženýrství. Základní principy a techniky teorie omezení jsou nezbytné pro pochopení řízení a plánování výrobních procesů a dalších logicky navazujících oblastí, jako jsou marketing, řízení zásob, distribuce, finanční a informační systémy apod. Posluchači budou seznámeni s praktickým využitím teorie omezení i měření výkonnosti. Cílem předmětu je i pochopení principů vybraných moderních metod používaných pro řízení operací (procesů), rozšíření znalostí na hodnocení a řešení standardních situací a problémů, které jsou součástí obchodních, distribučních, výrobních procesů nebo projektového řízení. V rámci výuky získají schopnosti identifikovat skutečné problémy a schopnost definovat a vysvětlit základní přínosy mající svůj původ v používání vybraných metod a nástrojů a to z různých úhlů pohledu a získané znalosti jim umožní lepší orientaci v problémech logistických technologií v návaznosti na celkové propojení jednotlivých součástí podniku.
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky teorie omezení. Vztah logistiky a teorie omezení. Konflikty v řízení. 2. Východiska teorie omezení v logistice, základní principy teorie omezení. Princip kauzality 3. Význam procesů v řízení, typologie procesů, procesy jako nástroje dosažení cíle. 4. Marketing podle teorie omezení ve vztahu k logistice. Generický konflikt marketingu a prodeje. 5. Podnikové finance podle teorie omezení ve vztahu k logistice. Způsoby posuzování investic a ziskovosti. Průtokové účetnictví. 6. Informace z pohledu teorie omezení. Podnikové informační systémy, konflikty v oblasti informačních systémů a jejich odstraňování. 7. Distribuce podle teorie omezení, problémy distribučních řešení, konflikty distribučního prostředí, měřítka hodnocení. 8. Výroba z pohledu teorie omezení a logistiky. Konflikty ve výrobě. Plánování a řízení výroby podle teorie omezeni. Tvorba výrobního plánu. 9. Plánování a řízení výroby z pohledu teorie omezení. Identifikace úzkých míst, odstraňování konfliktů v rámci omezení. 10. Logistické přístupy k výrobě z pohledu teorie omezení. Logistické technologie podporující aplikaci teorie omezení, JIT, Kanban, 5S, Kaizen, lean production, atd. 11. Implementace teorie omezení na podnik jako celek. Problém lokálního nasazení teorie omezení. Strategie aplikace teorie omezení v podnikové praxi. 12. Využití teorie omezení v projektovém řízení. Charakteristika řízení projektů. Multiprojektové prostředí. Využití časových rezerv. 13. Case studies na teorii omezení. Opakování probrané látky.
- Literatura
- BASL, Josef, Pavel MAJER a Miroslav ŠMÍRA. Teorie omezení v podnikové praxi : zvyšování výkonnosti podniku nástroji TOC. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 213 s. ISBN 80-247-0613.
- KEŘKOVSKÝ, M. Moderní přístupy k řízení výroby. 2. vydání. Praha : C.H.BECK, 2009, ISBN 978-80-7400-119-2
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 Příprava na závěrečný test 15 seminární práce 23 závěrečný test 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 78 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
seminární práce 30 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2016/N_TOL