VŠTE:B_STA Strategické analýzy - Informace o předmětu
B_STA Strategické analýzy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2016
- Rozsah
- 0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., MBA (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bachelor of Business Administration (program VŠTE, CZV)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět seznamuje studenty se základními principy strategického řízení a jejich uplatnění v obchodní praxi. Se základní terminologií spolu s různými fázemi firemní strategie, která je v podniku zavedena. Studenti získají základní znalosti z vybraných strategických analýz sloužících pro hodnocení vnitřního a vnějšího podnikatelského prostředí (SWOT analýza, Porterův model pěti sil, metoda stanovení strategických alternativ, analýza konkurence, analýza atraktivity odvětví v podnikání, BCG matice, získání konkurenční výhody, strategické hodiny, SPACE analýza, STEP analýza, analýza zdrojů specifických příležitostí).
- Osnova
- Podnik jako systém, vnitřní a vnější prostředí podniku, změna povahy práce manažerů
- Základní terminologie: strategické řízení, strategie, strategické myšlení a rozhodování
- Proces strategického řízení, hierarchie strategie (komplexní podniková strategie – corporate strategy, obchodní strategie, dílčí strategie)
- SWOT analýza
- Porterův model pěti sil
- Metoda stanovení strategických alternativ
- Analýza hospodářské soutěže
- Analýza atraktivity odvětví v podnikání
- Analýza portfolia firmy - BCG Matice
- Získání konkurenční výhody, strategické hodiny
- SPACE analýza
- STEP analýza
- Analýza zdrojů specifických příležitostí.
- Literatura
- povinná literatura
- SAGE Publications Ltd, 2012. xxvii, 460 s. ISBN 978-1-84920-152-0
- Oxford University Press, 2011 ; New York. -- 422 s.; 25 cm. ISBN 978-0-19-954393-9
- Global strategic management / Kamel Mellahi, Jedrzej George Frynas. -- 2. vyd. -- New York : Oxford University Press, 2011 ; New York. -- 422 s. ; 25 cm. ISBN 978-0-19-954393-9
- Clegg, Stewart a kol. Strategy : Theory & Practice. Stewart Clegg a kol. dotisk 1. vyd. Londýn : SAGE Publications Ltd, 2012. xxvii, 460 s. ISBN 978-1-84920-152-0
- doporučená literatura
- Strategic Management, Jeyarathmm, M. Himalaya Publishing House, 2008. 352 s. eBook ISBN 9789350435229
- Strategic Management, Rao, P. Subba. Himalaya Publishing House, 2010. 197 s. eBook ISBN 978-9-35-043288-4
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Konzultace 6 Samostudium 74 Zpracování semestrální/seminární práce 50 Celkem: 0 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- projekt - semestrální 100 %
- Podmínky testu
- Odevzdání závěrečné semestrální práce/projektu 100%. A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2016/B_STA