RJP_1 Ruský jazyk prní I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2014
Rozsah
0/4. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jindřiška Kraťková (pomocník)
Ing. Eva Simotová (pomocník)
Bc. Patrik Vinkler (pomocník)
Garance
Mgr. Andrej Artemov, Ph.D.
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR(CAP)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je sjednocení vstupní úrovně jazykových znalostí studentů minimálně na úroveň B1 (a vyšší), která je vymezena ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Studenti jsou cíleně a postupně připravováni na zvládnutí profesního a odborného jazyka v pozdějších semestrech.
Osnova
  • 1. Situace běžného života 2. Zaměření studia, studijní povinnosti 3. Pracovní příležitosti v oboru, popis pracovních povinností 4. Společenská etiketa 5. Přivítání zahraniční delegace 6. Telefonování 7. Specifika ústního a písemného projevu 8. Určování času, časové údaje 9. Postavení rodiny v současné společnosti 10. Kulturní a interkulturní komunikace 11. Geografická charakteristika ČR a EU 12. Pracovní schůzka 13. Využití volného času 14. Životní styl, svátky a zvyky (lekce 15 - 25)
Literatura
    povinná literatura
  • NEKOLOVÁ, V.,CAMUTALIOVÁ, I., VASILJEVOVÁ, A. Ruština nejen pro samouky (učebnice, klíč, 3 CD). Praha : Leda, s.r.o., 2009. ISBN 978-80-7335-112-0.
    doporučená literatura
  • BABIEL, R., BABIEL, N. Stručná gramatika ruštiny, moderní, přehledná, srozumitelná. Praha : Klett, 2009. ISBN 80-86906-12-4.
  • CSIRIKOVÁ, M.Odborný slovník česko-ruský Ekonomika, politika, právo. Praha : Linde, 2009. ISBN 978-80-7201-749-2.
  • CSIRIKOVÁ, M.Odborný slovník rusko-český Ekonomika, politika, právo. Praha : Linde, 2009. ISBN 978-80-7201-748-5
  • Kozlova, T. Договорились! Plzen : Fraus, 2009. ISBN :978-80-7238-787-8
  • Belyntseva, O., Janek, A. Učebnice současné ruštiny. Praha : Computer Press, 2009. ISBN: 978-80-251-2596-0
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
exkurze - jazyková
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test4040
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na ústní referát1010
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
prezentace 30 %
Podmínky testu
Napsat 1 průběžn7 test a prezentovat 1 ústní projev. Test se píše v~závěru semestru, prezentace se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (prezentace maximálně 30 bodů, test - maximálně 70 bodů, maximální počet bodů ze všech částí 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech tří částí celkem.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, zima 2014, léto 2015, zima 2015.