RLZ_POP Praktika odborné práce

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Miluše Balková, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. (cvičící)
Ing. Eva Kalinová (cvičící)
doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. (cvičící)
doc. PhDr. František Pollák, PhD. (cvičící)
Ing. Mgr. Martin Vítek, Ph.D., MBA (cvičící)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (cvičící)
Garance
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c.
Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RLZ_POP/Z1: So 25. 9. 8:00–9:30 E1, M. Vochozka
RLZ_POP/Z1a: So 25. 9. 9:40–11:10 D215, So 30. 10. 8:00–9:30 D215, 8:00–9:30 D216, So 27. 11. 8:00–9:30 D215, J. Dobrovič
RLZ_POP/Z1c: So 30. 10. 8:00–9:30 D315, So 27. 11. 8:00–9:30 D315, Ne 5. 12. 14:50–16:20 D315, F. Pollák
RLZ_POP/Z1d: So 25. 9. 9:40–11:10 D316, So 30. 10. 8:00–9:30 D316, So 27. 11. 8:00–9:30 D316, M. Balková
RLZ_POP/S02: Čt 9:40–11:10 D315, L. Ližbetinová
RLZ_POP/S04: St 13:05–14:35 N113, M. Balková
Předpoklady
NOW ( RLZ_MOP Metodika odborné práce )
Souběžné studium předmětu RLZ_MOP.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je získání praktických dovedností v oblasti přípravy, zpracování, prezentace a obhajoby odborných textů.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu RLZ_POP a RLZ_MOP student:
1. vybere vhodné téma odborného textu.
2. vymezí cíl své práce.
3. provede kvalitní literární rešerši.
4. vymezí hypotézy.
5. definuje výzkumné otázky.
6. zpracuje metodiku (vhodně zvolí základní vědecké metody) vedoucí k potvrzení, či vyvrácení hypotéz, k odpovědím na výzkumné otázky a ke splnění cíle práce.
7. vhodně prezentuje výsledky své práce.
8. provede diskusi výsledků.
9. vyhodnotí výsledky práce.
10. uplatní pravidla formální úpravy odborného textu.
11. řádně prezentuje svou odbornou práci.
Osnova
  • Semináře
  • 1. Výběr tématu práce (odborného textu). Registrace do Národní technické knihovny. Základy a principy výzkumné a tvůrčí práce. Autorská práva a plagiátorství.
  • 2. Analýza jednotlivých typů odborných prací. Prezentace knihovny VŠTE, vyhledávání v databázích.
  • 3. Název a úvod práce.
  • 4. Rešerše v první fázi.
  • 5. Rešerše ve druhé fázi.
  • 6. Hypotézy nebo výzkumné otázky.
  • 7. Metodika v bodech.
  • 8. Metodika v textu.
  • 9. Výsledky.
  • 10. Diskuse výsledků – formulace základních zjištění.
  • 11. Diskuse výsledků – dokončení.
  • 12. Závěr.
  • 13. Finalizace textu, příprava prezentace.
Literatura
    povinná literatura
  • VOCHOZKA, M. et al., 2016. Metodika odborné práce. 2. dopl. a rozš. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-108-0.
  • BAILEY, S., 2011. Academic Writing. A Handbook for International Students. Third edition. London, New York: Routledge. ISBN 978-0- 203-83165-6.
  • BHATTACHERJEE, A., 2012. Social Science Research: Principles, Methods, and Practices. 2nd edition. Tampa: University of South Florida. ISBN 978-1475146127.
    doporučená literatura
  • ŠANDEROVÁ, J., 2005. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-86429-40-7.
  • ÚŘAD VLÁDY ČR, 2017. Metodika hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací. In: Rada pro výzkum, vývoj a inovace [online]. Praha: Rada pro výzkum, vývoj a inovace, 2017, [cit. 2017-02-02].
  • KAPOUNOVÁ, J. a P. KAPOUN, 2017. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0079-8.
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Diskuze výsledků66
Formální úprava textu11
Hypotézy, výzkumné otázky33
Literární rešerše1212
Metodika77
Název a úvod práce77
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 18
Příprava prezentace, obhajoba práce33
Výsledky66
Závěr77
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi268
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 20 %
seminární práce 80 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětů RLZ_MOP a RLZ_POP je nutné dosáhnout v~součtu za seminární práci a její prezentaci 70 %.

Celková klasifikace předmětu RLZ_MOP, tj. body za seminární práci (80 - 0) + body z~prezentace (20 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.

V~případě, že student získá hodnocení A - E z~předmětu RLZ_MOP, bude mu udělen zápočet z~předmětu RLZ_POP.

Informace učitele
Pro studenty prezenční formy studia je účast na výuce povinná (na přednáškách i cvičeních). Absence do 30 % nemusí student omlouvat. Omluva absence nad 30 % však bude akceptována jen v případě závažných důvodů.
Student kombinované formy je povinen svou práci v průběhu semestru konzultovat s vyučujícím a průběžně prokázat zpracování jednotlivých pasáží práce v průběhu semestru (dle instrukcí vyučujícího mailem nebo vložením do příslušné odevzdávárny v IS VŠTE):
Úvod (včetně cíle a výzkumných otázek): 2. týden semestr semestru
Literární rešerše v I. fázi: 4. týden semestru
Literární rešerše v II. fázi: 5. týden semestru
Metodika: 7. týden semestru
Výsledky: 9. týden semestru
Diskuse výsledků: 11. týden semestru
Závěr: 12. týden semestru
Finální text: 13. týden semestru
Prezentace proběhne ve zkouškovém období.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2021/RLZ_POP