B_HRM HR Marketing

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2025
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miluše Balková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michaela Procházková, PhD. (cvičící)
Garance
Ing. Miluše Balková, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_HRM/K02: Ne 12. 10. 11:25–12:55 E7, Ne 9. 11. 8:00–12:30 D416, Ne 30. 11. 9:40–12:40 E7, M. Procházková
B_HRM/P01: St 8:00–9:30 E4, M. Procházková
B_HRM/S01: každý sudý pátek 11:25–12:55 E7, M. Procházková
B_HRM/S02: každý lichý pátek 11:25–12:55 E5, M. Procházková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy HR marketingu. K hlavním tématům předmětu patří rozlišení základních forem a nástrojů HR marketingu, analýza trhu práce s ohledem na budoucí rozvoj firmy a proces budování značky a hodnoty zaměstnavatele. Předmět se věnuje aplikaci marketingových principů v řízení lidských zdrojů od okamžiku náboru zaměstnanců až po jejich případné propouštění.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student chápe základní HR marketingové principy, aplikuje nástroje marketingového mixu v HR, navrhuje projekty marketingového výzkumu v HR, analyzuje trh práce s ohledem na budoucí rozvoj firmy, rozumí procesu budování značky a hodnoty zaměstnavatele.
Osnova
Přednášky 1. Úvod do HR marketingu. 2. Nástroje a metody HR marketingu. 3. HR marketingový a komunikační mix. 4. Interní HR marketing. 5. Externí HR marketing. 6. Analýza vnitřního trhu práce a proces STP v HRM. 7. Analýzu trhu práce a konkurenčního prostředí. 8. Inovace v náboru a talent managementu. 9. Tvorba zaměstnavatelské značky. 10. Hodnota zaměstnavatele a loajalita zaměstnanců. 11. Candidate experience. 12. Měření udržitelnosti a efektivity HR marketingových strategií. 13. CSR a jeho propojení s HR marketingem. Semináře 1. HR marketing. 2. Praktická aplikace nástrojů a metod HR marketingu. 3. HR marketingový mix. 4. Interní kampaně. 5. Externí kampaně. 6. Příprava HR marketingové strategie. 7. Digitální nábor zaměstnanců a talent management. 8. Vytváření employer brandu. 9. Analýza současného EVP. 10. Candidate experience. 11. Příprava obsahu pro HR marketingové kampaně. 12. Praktická analýza ukazatelů v HR marketingu. 13. Návrh CSR kampaně.
Literatura
    povinná literatura
  • MALÝ, Lubor. HR MARKETING Jak na efektivní náborové kampaně. Kolín:Workoholix, 2022. info
  • TEGZE, J. Jak hledat zaměstnance v 21. století. 2018. ISBN 978-80-271-0551-9. info
  • MYSLIVCOVÁ; K MARŠÍKOVÁ; P ŠVERMOVÁ a V MACHÁČKOVÁ. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017. ISBN 978-80-7494-382-9. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KOZEL, Roman; Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Dílčí úkoly1218
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2638
Příprava na závěrečný test1234
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi1312
Účast na závěrečném testu22
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 70 %
Plnění dílčích úkolů 30 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v součtu dosáhnout z průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast. Studenti s individuálním studijním plánem budou vykonávat z předmětu pouze 100 bodový závěrečný test ve zkouškovém období. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2025/B_HRM