B_ACJ_1 Anglický jazyk I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2025
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Kalačová (přednášející)
Mgr. Pavlína Bartušková (cvičící)
Mgr. Olga Kendall (cvičící)
Mgr. Bc. Gabriela Marková (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_ACJ_1/K02: So 4. 10. 8:00–9:30 B1, So 15. 11. 13:05–17:35 B3, P. Bartušková
B_ACJ_1/K14: So 4. 10. 8:00–9:30 E1, Ne 7. 12. 13:05–17:35 B2, A. Vachušková
B_ACJ_1/K15: Ne 5. 10. 14:50–16:20 B3, Ne 7. 12. 8:00–12:30 B4, A. Vachušková
B_ACJ_1/K17: Ne 12. 10. 13:05–14:35 B3, So 20. 12. 13:05–17:35 B3, L. Turinská
B_ACJ_1/K19: So 4. 10. 8:00–9:30 B3, So 13. 12. 13:05–17:35 B3, H. Kalačová
B_ACJ_1/S01: Čt 13:05–14:35 E7, P. Bartušková
B_ACJ_1/S02: Út 14:50–16:20 E4, M. Peka Kolafová
B_ACJ_1/S03: Pá 9:40–11:10 B4, O. Kendall
B_ACJ_1/S04: Pá 8:00–9:30 D416, O. Kendall
B_ACJ_1/S05: Čt 18:10–19:40 I317A, K. Sidibe
B_ACJ_1/S06: Po 9:40–11:10 D516, L. Turinská
B_ACJ_1/S07: Út 11:25–12:55 D616, A. Vachušková
B_ACJ_1/S08: St 14:50–16:20 D516, P. Sádlo
B_ACJ_1/S09: Út 16:30–18:00 E7, P. Sádlo
B_ACJ_1/S10: Po 18:10–19:40 D416, L. Turinská
B_ACJ_1/S11: Čt 14:50–16:20 E4, M. Peka Kolafová
B_ACJ_1/S12: St 11:25–12:55 E4, A. Vachušková
B_ACJ_1/S13: Po 11:25–12:55 E4, L. Turinská
B_ACJ_1/S14: Čt 14:50–16:20 D516, P. Bartušková
Předpoklady
Doporučená vstupní úroveň A2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je dosažení jazykových dovedností v souladu s deskriptorem úrovně B1- Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Po absolvování předmětu studenti umí číst krátké texty, napsat poznámky a jednoduchý osobní dopis či email. Dále jsou schopni podat základní informace a také si je vyžádat, vyplnit dotazník, mluvit o svých plánech a vyprávět nebo napsat krátký příběh.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu studenti:
rozumí jednoduchému textu obsahujícímu informace o každodenním životě lidí;
rozumí hlavním informacím, které zazní v relativně krátkých hlášeních, oznámeních a/nebo sděleních;
domluví se s ostatními na místě setkání a plánovaných činnostech;
popíší aspekty svého každodenního života nebo života ostatních lidí;
napíší stručný email.
Osnova
  • Semináře
  • 1. Jídlo a restaurace, Přítomný čas prostý a průběhový
  • 2. Dynamická a stavová slovesa, rodina, rodiny v budoucnu
  • 3. Předpovědi, přídavná jména vyjadřující povahové vlastnosti
  • 4. Budoucí časy; peníze
  • 5. Předpřítomný čas vs minulý čas; životní změny
  • 6. Předpřítomný čas průběhový; silná a slabá přídavná jména
  • 7. Doprava a dopravní prostředky; stupňování přídavných jmen a příslovcí
  • 8. Stereotypy; členy
  • 9. Úspěch a neúspěch, vazba be able to, slovesa can, could
  • 10. Vztažná zájmena, moderní způsoby, komunikace
  • 11. Modální slovesa pro vyjádření povinnosti, modální slovesa v minulém čase
  • 12. Pověry, minulé časy, přátelství a mezilidské vztahy
  • 13. Výrazy used to a usually, shrnutí
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, Christina. English file: Intermediate: Third edition. Student's book. Oxford University Press, 2013. ISBN 978019451975.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521- 18906-4.
  • KOLEKTIV AUTORŮ, 2014. Cambridge English Preliminary 8: preliminary English test with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1-107-67583-4.
    neurčeno
  • OXENDEN, C., C. KOENIG LATHAM a P. SELINGSON, 2014. English File Third Edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0194598651.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení11
Příprava na průběžný test55
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1212
Příprava na závěrečný test725
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi268
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční a kombinovaná forma studia
Závěrečný test = 70 % (0 - 70 bodů) a Průběžné hodnocení = 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícími seminárních skupin a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka dle deskriptoru úrovně B1- Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (Průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a Závěrečný test maximálně 70 bodů. Maximální počet bodů z obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení
30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v IS - 70 % (tj. 70 bodů)
Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.


Průběžné hodnocení studenti absolvují dle pokynů vyučujících seminárních skupin v průběhu semestru, Závěrečný test pak v papírové nebo elektronické formě na počítačích ve zkouškovém období. Podmínkou úspěšného splnění předmětu je aktivní účast studentů a plnění zadaných úkolů.



Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu příslušné seminární skupiny nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat Průběžné i Závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se koná v termínu domluveném s vyučujícím. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením semestru. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu.

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2025/B_ACJ_1