VŠTE:BSA_ACJ_4 Anglický jazyk IV - Informace o předmětu
BSA_ACJ_4 Anglický jazyk IV
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (pomocník)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BSA_ACJ_4/A2: So 4. 5. 8:00–9:30 E7, 9:40–11:10 E7, 11:25–12:55 E7, 13:05–14:35 E7, Ne 26. 5. 8:00–9:30 E7, 9:40–11:10 E7, 11:25–12:55 E7, 13:05–14:35 E7, A. Vachušková
BSA_ACJ_4/S01: Út 14:50–16:20 N010, Pá 11:25–12:55 N007, P. Sádlo - Předpoklady
- znalost jazyka na úrovni B1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšířit znalosti studentek a studentů v souladu s deskriptorem úrovně B2- Společného evropského a referenčního rámce pro jazyky, dále rozvíjet jejich porozumění delším promluvám, sledování i složitější výměny názorů a porozumění delších článků a zpráv, které se zabývají se současnými tématy. Studentky a studenti se také dokáží srozumitelně vyjadřovat k celé řadě problémů a účastnit se rozhovorů plynule a spontánně a též napsat srozumitelné a podrobné texty na široký rozsah témat.
- Výstupy z učení
- Studentky/Studenti budou po úspěšném absolvování předmětu schopni:
1. porozumět delším mluveným projevům na témata, se kterými jsou obeznámeni;
2. chápat a rozumět textům z oborů, kterými se zabývají;
3. detailně porozumět textům z oblastí, které je zajímají;
4. sdělovat své názory a myšlenky, které se týkají různých témat, která je zajímají,
5. napsat texty na různá témata, která je zajímají, takovým způsobem, že jsou zaznamenány detaily a texty jsou srozumitelné. - Osnova
- 1. Rekreace a dovolená
- 2. Kino a filmy
- 3. Celebrity a společnost
- 4. Image jedince na sociálních sítích
- 5. Fyzický vzhled v různých obdobích života
- 6. Divadlo v dnešním světě
- 7. Školství v současnosti
- 8. Mimoškolní aktivity mládeže
- 9. Svět vážné hudby
- 10. Život v rodině
- 11. Bydlení a kvalita života
- 12. Luxusní bydlení v 19. století
- 13. Zábava a noční život
- 14. Maloobchod na internetu
- 15. Kultivovaná stížnost
- 16. Zaměstnání a povaha člověka
- 17. Podnikání a televizní zábava
- 18. Práce a sebeuspokojení
- 19. Studenti a jejich osobní život
- 20. Setkání, která ovlivní život
- 21. Štěstí a jeho vliv
- 22. Zahlcení informacemi
- 23. Kladné a záporné důsledky používání moderních technologií
- 24. Konfliktní vztahy a jejich řešení
- 25. Strach a napětí v různých aspektech
- 26. Život na okraji společnosti
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, CH., 2013. English File Intermediate Student’s Book. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-451989-2.
- doporučená literatura
- MURPHY, R., 2012. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English: with answers. 4th edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
- LAND, C., 2011. Nemluvte Czenglicky: zbavte se nejčastějších chyb v angličtině. Brno: Brno Computer Press. ISBN 978-80-251-3519-8.
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace
bloková výuka - seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 5 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 21 45 Příprava na závěrečný test 24 36 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Hodnocení pro denní i kombinované studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení::
Průběžné hodnocení 30 % (ústní zkoušení, poslech, písemný projev, čtení textu s~porozuměním)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Studentky a studenti prezenční formy studia jsou povini na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění předmětu je také jejich aktivní účast a plnění úkolů zadaných vyučujícími.
Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/BSA_ACJ_4