VŠTE:BSA_ACJ_4 Anglický jazyk IV - Informace o předmětu
BSA_ACJ_4 Anglický jazyk IV
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2025
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavlína Bartušková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Veronika Mayerová (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící) - Garance
- Mgr. Pavlína Bartušková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BSA_ACJ_4/A3: So 8. 3. 13:05–14:35 D515, 14:50–16:20 D515, 16:30–18:00 D515, Ne 9. 3. 13:05–14:35 D515, 14:50–16:20 D515, So 5. 4. 11:25–12:55 D515, 13:05–14:35 D515, 14:50–16:20 D515, D. Raušer
BSA_ACJ_4/S01: Út 9:40–11:10 D215, Pá 9:40–11:10 B4, P. Bartušková - Předpoklady
- znalost jazyka na úrovni B1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšířit znalosti studentek a studentů v souladu s deskriptorem úrovně B2- Společného evropského a referenčního rámce pro jazyky, dále rozvíjet jejich porozumění delším promluvám, sledování i složitější výměny názorů a porozumění delších článků a zpráv, které se zabývají se současnými tématy. Studentky a studenti se také dokáží srozumitelně vyjadřovat k celé řadě problémů a účastnit se rozhovorů plynule a spontánně a též napsat srozumitelné a podrobné texty na široký rozsah témat.
- Výstupy z učení
- Studentky/Studenti budou po úspěšném absolvování předmětu schopni:
1. porozumět delším mluveným projevům na témata, se kterými jsou obeznámeni;
2. chápat a rozumět textům z oborů, kterými se zabývají;
3. detailně porozumět textům z oblastí, které je zajímají;
4. sdělovat své názory a myšlenky, které se týkají různých témat, která je zajímají,
5. napsat texty na různá témata, která je zajímají, takovým způsobem, že jsou zaznamenány detaily a texty jsou srozumitelné. - Osnova
- 1. Ekologie
- 2. Popis osoby, charakter
- 3. Počasí
- 4. Mimořádné životní situace
- 5. Shrnutí podmiňovacích způsobů
- 6. Přání
- 7. Způsoby komunikace, hudba
- 8. Dnešní doba, životní styl
- 9. Informační technologie, mezilidská komunikace
- 10. Modální slovesa v minulosti
- 11. TV, média
- 12. Filmový průmysl
- 13. Lidské tělo
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. and C. OXENDEN, 2019. English File Upper Intermediate. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19- 455840-2
- doporučená literatura
- LAND, C., 2011. Nemluvte Czenglicky: zbavte se nejčastějších chyb v angličtině. Brno: Brno Computer Press. ISBN 978-80-251-3519-8.
- MURPHY, R., 2012. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English: with answers. 4th edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace
bloková výuka - seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na průběžné hodnocení 5 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 21 45 Příprava na závěrečný test 24 36 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Hodnocení pro denní i kombinované studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení::
Průběžné hodnocení 30 % (ústní zkoušení, poslech, písemný projev, čtení textu s~porozuměním)
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Studentky a studenti prezenční formy studia jsou povini na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění předmětu je také jejich aktivní účast a plnění úkolů zadaných vyučujícími.
Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2025/BSA_ACJ_4