2011
Consumer Perception of Private Label Brands in the Czech Republic
MULAČ, Petr and Věra MULAČOVÁBasic information
Original name
Consumer Perception of Private Label Brands in the Czech Republic
Name in Czech
Privátní značky a jejich vnímání spotřebiteli v České republice
Authors
MULAČ, Petr and Věra MULAČOVÁ
Edition
České Budějovice, Market Failure – the Role of Government and Enterprise Economy, 21 pp. 2011
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
English
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-87278-65-9
Keywords (in Czech)
privátní značka; maloobchod; spotřebitel
Keywords in English
private labels; retail; consumer
Tags
Changed: 21/12/2011 12:09, Mgr. Michaela Votavová
In the original language
Very tough fight for customers in retail trade is reflected by strong growth in the number of products sold under private labels that are currently becoming an important factor in business competitiveness. These are brands that are produced and offered by retail under its own name or brand. Range of retail brands is very extensive. While in the past, they were offered primarily as a low cost alternative to national and international brands, nowadays, these products have been competing with them at a higher price level as a so-called standard or premium private label. Aim of this paper is to analyze and discuss the relationship of Czech consumers to these private brands
In Czech
Příspěvek se zabývá rostoucím významem privátních značek a jejich využíváním v současném konkurenčním prostředí českého maloobchodu. Poukazuje na trendy v rozvoji privátních značek v obchodních řetězcích a zdůrazňuje jejich specifickou roli jako nástroje konkurenceschopnosti. V další části příspěvek seznamuje s dílčími výsledky analýzy vnímání privátních značek českými spotřebiteli, která vychází z provedeného dotazníkového šetření 450 respondentů, které proběhlo na podzim roku 2010. Cílem příspěvku je analyzovat a diskutovat vztah českých spotřebitelů k těmto privátním značkám.