Information System VŠTE

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2013

    1. CAHA, Zdeněk. Fachhochschulen a jejich role v rámci švýcarského vysokoškolského systému (The fachhochschulen und their role within the swiss higher education system). In MMK 2013 : sborník příspěvků. 1. vyd. Hradec Králové: Magnanimitas, 2013, p. 2087-2091. ISBN 978-80-87952-00-9.
      Name (in English): The fachhochschulen und their role within the swiss higher education system
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Fachhochschulen; higher education system; history; development; Switzerland

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 9/1/2014 11:07.
    2. CAHA, Zdeněk. FH sektor v Rakousku: jeho specifické rysy a komponenty reflektující potřeby praxe (The FH Sector in Austria: Its Specific Features and Components that Reflect the Needs of the Economy). Online. In Language and The Environment : sborník příspěvků. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, 2013, p. 314-325. ISBN 978-83-61401-88-9.
      Name (in English): The FH Sector in Austria: Its Specific Features and Components that Reflect the Needs of the Economy
      Pedagogy and education. Czech. Poland.
      Keywords in English: Fachhochschulen; Austria; specific characteristics; needs of the economy

      Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 13/12/2013 12:05.
    3. PALMOVÁ, Jana. Jména a názvy v autobiografických dίlech Thomase Bernharda jako znak charakteristiky (Character and chapter names in Bernhard´s autobiographical works as a feature of different characteristics). Online. In Language and The Environment : sborník příspěvků. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, 2013, p. 108-115. ISBN 978-83-61401-88-9.
      Name (in English): Character and chapter names in Bernhard´s autobiographical works as a feature of different characteristics
      Pedagogy and education. Czech. Poland.
      Keywords in English: Thomas Bernhard; autobiography; naming; characterization

      Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 11/12/2013 15:21.
    4. CAHOVÁ, Olga. Mezinárodní zkoušky jako motivační nástroj pro rozvoj jazykového vzdělávání ve vztahu k firemnímu sektoru (The International Exams as a Motivational Instrument for the Development of Language Learning in Relation to the Corporate Sector). Online. In Language and The Environment : sborník příspěvků. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, 2013, p. 269-276. ISBN 978-83-61401-88-9.
      Name (in English): The International Exams as a Motivational Instrument for the Development of Language Learning in Relation to the Corporate Sector
      Pedagogy and education. Czech. Poland.
      Keywords in English: international exams; motivation; language learning; corporate sector

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 12/5/2014 11:11.
    5. JAROLÍMOVÁ, Helena. Moderní pojetí metod ve vyučování cizích jazyků (Modern Perception of Methods in Foreign Languages Teaching). Online. In Language and The Environment : sborník příspěvků. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, 2013, p. 213-219. ISBN 978-83-61401-88-9.
      Name (in English): Modern Perception of Methods in Foreign Languages Teaching
      Linguistics. Czech. Poland.
      Keywords in English: methods in teaching foreign languages; e-learning; teaching aids

      Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 26/1/2014 09:15.
    6. CAHA, Zdeněk. Pozice absolventů profesně zaměřených vysokých škol - absolventů Fachhochschulen v Rakousku (The Status of the University of Applied Sciences Graduates – Graduates of the Fachhochschulen in Austria). Online. In Language and The Environment : sborník příspěvků. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, 2013, p. 254-262. ISBN 978-83-61401-88-9.
      Name (in English): The Status of the University of Applied Sciences Graduates – Graduates of the Fachhochschulen in Austria
      Pedagogy and education. Czech. Poland.
      Keywords in English: Fachhochschulensector; Austria; positionofgraduates; labourmarket
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 14/1/2014 08:17.
    7. PALMOVÁ, Jana. Převrácená polarita v autobiografických dίlech Thomase Bernharda (Overturned polarity in Bernhard´s autobiographical works). Online. In Language and The Environment : sborník příspěvků. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, 2013, p. 95-101. ISBN 978-83-61401-88-9.
      Name (in English): Overturned polarity in Bernhard´s autobiographical works
      Pedagogy and education. Czech. Poland.
      Keywords in English: Thomas Bernhard; overturned polarity; autobiografical works; examples

      Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 11/12/2013 15:26.
    8. JAROLÍMOVÁ, Helena. Reflexe zkušeností z elektronického testování v rámci cizích jazyků. (Reflecion of Electronic Testing Experience in Foreign Languages.). In E-konference na téma Využití elektronických médií ve výuce a testování v cizích jazycích na profesně zaměřené škole. 1. vyd. České Budějovice: Tribun EU s. r. o., 2013, p. 31-33. ISBN 978-80-263-0358-9.
      Name (in English): Reflecion of Electronic Testing Experience in Foreign Languages.
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: electronic testing; foreign language; full-time and part-time students; test methodology

      Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 10/9/2013 09:00.
    9. HRUŠKOVÁ, Lenka. Úroveň cizojazyčných řečových dovedností v počáteční výuce (The level of foreign language speaking skills in teaching pupils of an early age). Online. In Cudzie jazyky a kultúry : sborník příspěvků. 1. vyd. Nitra: PF UKF Nitra, 2013, p. 81-88. ISBN 978-80-558-0462-0.
      Name (in English): The level of foreign language speaking skills in teaching pupils of an early age
      Linguistics. Czech. Slovakia.
      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 15/4/2014 13:30.
    10. HRUŠKOVÁ, Lenka. Výskum profesijnej orientácie cudzojazyčnej výučby (Research on Professional Focus of Foreign Language Teaching). In Intervencia v učení sa cudziemu jazyku. 1. vyd. Praha: Verbum, o.s., 2013, p. 235-241. ISBN 978-80-87800-04-1.
      Name in Czech: Výzkum profesní orientace cizojazyčné výuky
      Name (in English): Research on Professional Focus of Foreign Language Teaching
      RIV/75081431:_____/13:00000375 Chapter(s) of a specialized book. Linguistics. Slovak. Czech Republic.
      Hrušková, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: language skills; descriptor B1 of the Common European Reference Framework; language for vocational purposes; tertiary educational sector

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 15/4/2014 13:30.
    11. CAHA, Zdeněk. Výuková aktivita " powerpointová prezentace" v rámci předmětu odborný cizí jazyk na vysoké škole (The teaching activity “powerpoint presentation“ within the subject professionally/vocationally oriented foreign language at university). In Jiří Kohoutek. Aktuální trendy v jazykovém vzdělávání: Teorie a praxe 2012 : sborník příspěvků. 1. vyd. Kolín: ARC-VŠPSV, 2013, p. 11-16. ISBN 978-80-86879-39-0.
      Name (in English): The teaching activity “powerpoint presentation“ within the subject professionally/vocationally oriented foreign language at university
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: learning activity; student‘s PowerPoint presentation; professionally and vocationally oriented foreign language teaching at university

      Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 28/8/2013 10:31.

    2012

    1. CAHA, Zdeněk. Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen (Fundamental Principles of Accreditation in Austrian Fachhochschulen Sector). AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd. České Budějovice: VŠERS, 2012, roč. 9, No 1, p. 176-178. ISSN 1214-4967.
      URL
      Name (in English): Fundamental Principles of Accreditation in Austrian Fachhochschulen Sector
      RIV/75081431:_____/12:00000271 Article in a journal. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Caha, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: non-university higher education; Austrian Fachhochschulen sector; accreditation

      Changed by: Ing. Eva Simotová, učo 7388. Changed: 11/12/2013 15:06.

    2011

    1. CAHA, Zdeněk and Jindřiška ŠULISTOVÁ. Possibility to Use PowerPoint Presentations in Foreign Language Teaching in a Vocationally Oriented Higher Education Institution. In MMK 2011 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011, p. 1586-1590. ISBN 978-80-904877-7-2.
      Name in Czech: Možnost využití powerpointových prezentací v rámci výuky cizích jazyků na profesně zaměřené vysoké škole
      Linguistics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: PowerPoint student presentations; vocationally and professionally oriented foreign language teaching in a higher education institution

      Changed by: Ing. Eva Simotová, učo 7388. Changed: 9/9/2013 13:06.
    2. ŠULISTOVÁ, Jindřiška and Zdeněk CAHA. Visit of Erasmus Lecturer from Poland. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, roč. 4, No 2, p. 353-354. ISSN 1802-503X.
      Pedagogy and education. English. Czech Republic.
      Changed by: Ing. Eva Simotová, učo 7388. Changed: 11/12/2013 15:04.
Displayed: 22/11/2024 20:14