Filtrování publikací

    2024

    1. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Kristián KALAMEN a Zuzana DZILSKÁ. Empirical Study of Online Reputation Management of Entities in the Field of Supply and Demand Chain in Slovakia in the Context of Interyear Development. Online. In Conference Proceedings of 11th Carpathian Logistics Congress (CLC 2023). 11. vyd. Neuveden: TANGER Ltd., 2024, s. 20-25. ISBN 978-80-88365-17-4.
      URL
      Název česky: Empirická studie řízení online reputace subjektů v oblasti dodavatelského a poptávkového řetězce na Slovensku v kontextu meziročního vývoje
      Název anglicky: Empirical Study of Online Reputation Management of Entities in the Field of Supply and Demand Chain in Slovakia in the Context of Interyear Development
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reputation; reputation management; competitiveness; supply and demand chain management; Slovakia
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 19. 8. 2024 13:10.

    2023

    1. KALAMEN, Kristián, František POLLÁK a Peter MARKOVIČ. Pandemic Economic Crises. Encyclopedia. Basilej, Švýcarsko: MDPI, 2023, roč. 3, č. 4, s. 1489-1497. ISSN 2673-8392.
      URL
      Název česky: Pandemické hospodářské krize
      Název anglicky: Pandemic Economic Crises
      angličtina. Švýcarsko.
      Klíčová slova anglicky: market economy; economic crisis; financial market; pandemic; COVID-19

      Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 24. 10. 2024 14:43.
    2. POLLÁK, František a Peter MARKOVIČ. Reputation Management as a part of Online Branding Infrastructure of luxury hotels on the Adriatic Coast - pre and post Covid-19 perspective. Online. In Transportation Research Procedia - Conference Proceedings of TRANSCOM 2023: 15th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport, Mikulov, 29 - 31 May 2023. Transportation Research Procedia - Conference Proceedings of TRANSCOM 2023: 15th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport, Mikulov, 29 - 31 May 2023. Volume 74, 2023. Amsterdam: Elsevier B.V., 2023, s. 1546-1553, 1568 s. ISSN 2352-1457.
      URL
      RIV/75081431:_____/23:00002674 Stať ve sborníku. angličtina. Nizozemské království.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: online infrastructure; branding; reputation; the Internet; tourism
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 28. 2. 2024 14:52.
    3. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ a Helena MAJDÚCHOVÁ. Reputation of Electric Vehicles in the Environment of Carbon Reduction and Accelerated Digitization. Energies. Basel, Switzerland: MDPI, 2023, roč. 16, č. 9, s. 1-24. ISSN 1996-1073.
      URL
      RIV/75081431:_____/23:00002558 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Markovič, Peter (703 Slovensko) -- Majdúchová, Helena (703 Slovensko)
      Klíčová slova anglicky: accelerated digitization; automotive; electric vehicle; greenhouse gases reduction; internal combustion engine vehicle; internet; low-carbon mobility; reputation; reputation management

      Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 29. 6. 2023 09:17.

    2022

    1. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Jan VÁCHAL a Roman VAVREK. Analysis of E-Consumer Behavior During the COVID-19 Pandemic. Online. In Honghao Gao, Jung Yoon Kim, Walayat Hussain, Muddesar Iqbal, Yucong Duan. Intelligent Processing Practices and Tools for E-Commerce Data, Information, and Knowledge. 1. vyd. Cham, Switzerland: Springer Nature Switzerland AG, 2022, s. 95-114. Series 15427. ISBN 978-3-030-78303-7.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002437 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Váchal, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: E-Commerce; Data; Information and Knowledge

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 10. 11. 2022 08:38.
    2. POLLÁK, František a Peter MARKOVIČ. Customer age as a determinant of preferences for information sources: Empirical analysis of a case from Central Europe. Economics and Sociology. Szczecin, Poland: Centre of Sociological Research, 2022, roč. 15/2022, č. 2, s. 296-311. ISSN 2071-789X.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002421 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: marketing communication; customer; efficiency; competitiveness; innovation

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 21. 3. 2023 20:17.
    3. POLLÁK, František a Peter MARKOVIČ. Challenges for Corporate Reputation—Online Reputation Management in Times of Global Pandemic. Journal of Risk and Financial Management. Basel, Switzerland: MDPI, 2022, roč. 15/2022, č. 6, s. 1-18, 19 s. ISSN 1911-8074.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002423 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: reputation; pandemic; COVID-19; business performance; reputational risk; market opportunities; e-commerce

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 21. 3. 2023 20:19.
    4. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Roman VAVREK a Yaroslava KOSTIUK. Impact of Coronavirus Pandemic on Changes in e-Consumer Behaviour: Empirical Analysis of Slovak e-Commerce Market. EKONOMICKÝ ČASOPIS/JOURNAL OF ECONOMICS. Bratislava, Slovakia: Ekonomický ústav SAV, v.v.i. a Prognostický ústav CSPV SAV, v.v.i, 2022, roč. 70/2022, č. 4, s. 368-389. ISSN 0013-3035.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002441 Článek v odborném periodiku. angličtina. Slovensko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Kostiuk, Yaroslava (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: COVID-19; pandemic; e-commerce; Facebook; internet; innovation; business management

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 21. 3. 2023 20:38.
    5. POLLÁK, František a Peter MARKOVIČ. Internet Marketing. In František Pollák, Peter Markovič. Brand Management. London, United Kingdom: IntechOpen, 2022, s. 11-33. ISBN 978-1-80356-000-7.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002444 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: e-marketing; digital marketing; online environment; Internet; marketing communication

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 30. 11. 2022 12:29.
    6. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Roman VAVREK a Michal KONEČNÝ. Return to the New Normal: Empirical Analysis of Changes in E-Consumer Behavior during the COVID-19 Pandemic. Behavioral Sciences. Basel, Switzerland: MDPI, 2022, roč. 12/2022, č. 3, s. 1-19, 20 s. ISSN 2076-328X.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002420 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Konečný, Michal (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: consumer behavior; social networks; Facebook; COVID-19; social distancing

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 21. 3. 2023 19:57.
    7. SAULĪTE, Linda, Deniss ŠČEULOVS a František POLLÁK. The Influence of Non-Product-Related Attributes on Media Brands’ Consumption. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity. Basel, Switzerland: MDPI, 2022, roč. 8/2022, č. 3, s. 1-26, 27 s. ISSN 2199-8531.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002422 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Saulīte, Linda (garant) -- Pollák, František (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: media branding; news media brands; media brand attributes; consumer-based brand equity

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 20. 10. 2022 09:56.

    2021

    1. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Jarmila STRAKOVÁ a Petra PÁRTLOVÁ. Sustainable Development of Corporate Reputation – Reputation analysis of the selected brands owned by the family businesses. Online. In Tomáš Kliestik. SHS Web of Conf.Volume 92, 2021: The 20th International Scientific Conference Globalization and its Socio-Economic Consequences 2020. 1. vyd. Les Ulis, France: EDP Sciences, 2021, s. nestránkováno, nestránkov.
      URL
      angličtina. Francie.
      Klíčová slova anglicky: reputation; brand; business succession; family business
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 2. 1. 2023 15:26.
    2. SAGAPOVA, Nikola a Radim DUŠEK. THE EFFECT OF THE FIRST WAVE OF THE COVID-19 GLOBAL PANDEMIC ON SUMMER HOLIDAY PLANS IN 2020 - CASE STUDY FROM THE CZECH REPUBLIC. AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH. HRADEC KRALOVE, CZEH REPUBLIC: MAGNANIMITAS, 2021, roč. 11, č. 1, s. 271-277, 8 s. ISSN 1804-7890.
      URL
      RIV/75081431:_____/21:00002119 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Sagapova, Nikola (203 Česká republika, garant, domácí) -- Dušek, Radim (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: COVID-19 pandemic; Hospitality and Tourism Industry; Destination; Accommodation Facilities; Marketing Mix; the Czech Republic

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 18. 8. 2021 15:28.

    2020

    1. DUŠEK, Radim. A decision-making method based on consumer spending data. Online. In J. Horák, J. Vrbka and Z. Rowland (Eds.). SHS Web of Conferences. Volume 73. Les Ulis, Francie: EDP Sciences, 2020, s. nestránkováno, 5 s. ISBN 978-2-7598-9094-1.
      URL
      RIV/75081431:_____/20:00002060 Stať ve sborníku. angličtina. Francie.
      Dušek, Radim (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: decision-making method; geomarketing; consumer spending; GIS software; SMEs
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 10. 6. 2021 14:43.

    2019

    1. NOVACKÁ, Ľudmila, Kamil PÍCHA, Josef NAVRÁTIL, Cafer TOPALOGLU a Roman ŠVEC. Adopting environmentally friendly mechanisms in the hotel industry: A perspective of hotel managers in Central and Eastern European countries. INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT. Bingley, Velká Británie: Emerald Group Publishing Limited, 2019, roč. 31, č. 6, s. 2488 - 2508. ISSN 0959-6119.
      URL
      RIV/75081431:_____/19:00002061 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Novacká, Ľudmila (garant) -- Švec, Roman (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Central and Eastern Europe; Environmental management; Hotel management; Multivariate analyses; Perception; Sustainability

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 11. 6. 2021 12:16.

    2018

    1. ŠVEC, Roman, Marie SLABÁ a Petra MARTÍŠKOVÁ. DIFFERENCE IN GUESTS’ PREFERENCES OF GLOBALLY OPERATING AND LOCAL ACCOMMODATION FACILITIES. Online. In prof. Ing. Tomas Kliestik, Ph.D. GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES. 1st edition. Zilina, Slovakia: ZU – UNIVERSITY OF ZILINA, 2018, s. 390-397, 2926 s. ISBN 978-80-8154-249-7.
      URL
      RIV/75081431:_____/18:00002159 Stať ve sborníku. angličtina. Slovensko.
      Švec, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Slabá, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Martíšková, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: guests’ preferences; large accommodation facilities; small accommodation facilities
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 8. 10. 2021 12:18.
    2. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Roman ŠVEC a Marie SLABÁ. PERCEIVED SENSITIVITY OF PERSONAL DATA IN THE GLOBALISED WORLD: COMMON PERSONAL DATA AND HEALTH-RELATED DATA. Online. In prof. Ing. Tomas Kliestik, Ph.D. GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES. 1st edition. Zilina, Slovakia: ZU – UNIVERSITY OF ZILINA, 2018, s. 2229-2236, 2926 s. ISBN 978-80-8154-249-7.
      URL
      RIV/75081431:_____/18:00002160 Stať ve sborníku. angličtina. Slovensko.
      Martíšková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Švec, Roman (203 Česká republika, domácí) -- Slabá, Marie (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: data protection; sensitive data; personal data; GDPR
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 11. 10. 2021 13:09.
Zobrazeno: 24. 12. 2024 14:14