J 2024

ECO-MARKETING AND THE COMPETITIVE STRATEGY OF ENTERPRISES - REVIEW OF THE RESEARCH RESULTS OF ENERGY COMPANIES

KOLLMANN, Jaroslav, Malgorzata LEGOWIK-MALOLEPSZA and Daniel CHAMRADA

Basic information

Original name

ECO-MARKETING AND THE COMPETITIVE STRATEGY OF ENTERPRISES - REVIEW OF THE RESEARCH RESULTS OF ENERGY COMPANIES

Name in Czech

EKO-MARKETING A KONKURENČNÍ STRATEGIE PODNIKŮ - PŘEHLED VÝSLEDKŮ VÝZKUMU ENERGETICKÝCH SPOLEČNOSTÍ

Authors

KOLLMANN, Jaroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Malgorzata LEGOWIK-MALOLEPSZA and Daniel CHAMRADA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Entrepreneurship and Sustainability Issues, Vilnius, Lithuania, Entrepreneurship and Sustainability Center, 2024, 2345-0282

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Lithuania

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

UT WoS

001250847500009

Keywords (in Czech)

ekologický marketing; konkurenční strategie; energetické společnosti; náklady společnosti

Keywords in English

eco-marketing; competitive strategies; energy companies; company's costs

Tags

Změněno: 11/9/2024 08:28, Barbora Kroupová

Abstract

V originále

"This study examines the significant impact of eco-marketing in the energy sector when environmental sustainability is paramount. By implementing a diagnostic survey approach, we examined the feedback provided by 1025 firms pertaining to eight crucial energy sectors. The results of our research show that incorporating eco-marketing into competitive tactics is acknowledged and has a considerable and varied effect on pricing, sales, and operational expenses. These observations emphasise the dual function of eco-marketing in enhancing industrial competitiveness and promoting sustainability objectives. It provides a strategic framework for energy companies as they shift towards environmentally friendly practices."

In Czech

"Tato studie zkoumá významný dopad ekologického marketingu v odvětví energetiky, kde je nejdůležitější environmentální udržitelnost. Pomocí diagnostického průzkumu jsme zkoumali zpětnou vazbu poskytnutou 1025 firmami, která se týkala osmi klíčových energetických odvětví. Výsledky našeho výzkumu ukazují, že začlenění eko-marketingu do konkurenční taktiky je uznáváno a má značný a různorodý vliv na ceny, prodej a provozní náklady. Tato pozorování zdůrazňují dvojí funkci eko-marketingu při zvyšování konkurenceschopnosti průmyslu a podpoře cílů udržitelnosti. Poskytují strategický rámec pro energetické společnosti při jejich přechodu na postupy šetrné k životnímu prostředí. "

Files attached

separat_-_Kollmann__Chamrada__IDUPS24020_.pdf
Request the author's version of the file