J 2022

Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe

KALINOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe

Autoři

KALINOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Ad Alta-Journal Of Interdisciplinary Research, 2022, 1804-7890

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/75081431:_____/22:00002571

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

UT WoS

000921624200055

Klíčová slova anglicky

Artificial intelligence; social media; online marketing

Štítky

BPE_NOP, RIV23, WOS
Změněno: 9. 8. 2023 10:59, Barbora Kroupová

Anotace

V originále

Artificial Intelligence (AI) is becoming more common in our daily life. One of the biggest segments of AI is used in business. Technologies are changing at a rapid pace , in unpredictable ways. The research was done by systematic literature of the most recent (2020-2022) academic articles from the database Scopus covering the usage of AI on social media. Dividing the find articles based on chosen criteria into categories such as social media platforms used for research and general AI usage on social media. The results show that the implementation of AI will become more and more inevitable for its variety of use on social media, like chatbots, detecting harmful behaviour, data analysis and strategy making.
Zobrazeno: 22. 11. 2024 12:37