Detailed Information on Publication Record
2007
Zajišťování veřejných služeb v ČR – Zkušenosti ze sběru primárních dat a analýzy
ROUSEK, PavelBasic information
Original name
Zajišťování veřejných služeb v ČR – Zkušenosti ze sběru primárních dat a analýzy
Name (in English)
Delivering of Public Services in the Czech Republic – Experiences from Primary Data Collection and Analysis
Authors
Edition
Banská Bystrica, Ekonomická teória a prax – dnes a zajtra II, 9 pp. 2007
Publisher
Univerzita Mateja Bela
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
80-88834-07-4
Keywords (in Czech)
Sběr dat, metodika, metody, obce
Keywords in English
Data collection, methodology, methods, municipalities
Links
GA402/05/2644, research and development project.
Změněno: 25/2/2011 14:22, Ing. Pavel Rousek, Ph.D.
V originále
V dokumentu jsou popsány metody a metody primární sběr dat a analýzu, které byly realizovány v rámci projektu Grantová agentura České republiky GA ČR 402/05/2644 č.. Článek také ukazuje, zkušenosti získané z procesu sběru primárních dat. šetření zahrnuty téměř všechny obce a města v Česká republika. ze dotazník se zaměřuje na metody a formy poskytování vybraných veřejných služeb. Příspěvek prezentuje v detailu všech fázích sběru dat, včetně kontaktů sběru, poskytování dotazník, primární sběr dat a jejich zpracování.
In English
In a paper are described methodology and methods of primary data gathering and analysis, which were realized within a project of Czech Science Foundation No. GACR 402/05/2644. The paper also shows experiences gained from a process of primary data collection. The inquiry included almost all municipalities and towns in the Czech Republic. A delivered questionnaire focuses on methods and forms of selected public services providing. The paper presents in detail all phases of data collection including contacts collection, questionnaire delivering, primary data gathering and processing.