D 2007

Zajišťování veřejných služeb v ČR – Zkušenosti ze sběru primárních dat a analýzy

ROUSEK, Pavel

Basic information

Original name

Zajišťování veřejných služeb v ČR – Zkušenosti ze sběru primárních dat a analýzy

Name (in English)

Delivering of Public Services in the Czech Republic – Experiences from Primary Data Collection and Analysis

Authors

Edition

Banská Bystrica, Ekonomická teória a prax – dnes a zajtra II, 9 pp. 2007

Publisher

Univerzita Mateja Bela

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

80-88834-07-4

Keywords (in Czech)

Sběr dat, metodika, metody, obce

Keywords in English

Data collection, methodology, methods, municipalities

Links

GA402/05/2644, research and development project.
Změněno: 25/2/2011 14:22, Ing. Pavel Rousek, Ph.D.

Abstract

V originále

V dokumentu jsou popsány metody a metody primární sběr dat a analýzu, které byly realizovány v rámci projektu Grantová agentura České republiky GA ČR 402/05/2644 č.. Článek také ukazuje, zkušenosti získané z procesu sběru primárních dat. šetření zahrnuty téměř všechny obce a města v Česká republika. ze dotazník se zaměřuje na metody a formy poskytování vybraných veřejných služeb. Příspěvek prezentuje v detailu všech fázích sběru dat, včetně kontaktů sběru, poskytování dotazník, primární sběr dat a jejich zpracování.

In English

In a paper are described methodology and methods of primary data gathering and analysis, which were realized within a project of Czech Science Foundation No. GACR 402/05/2644. The paper also shows experiences gained from a process of primary data collection. The inquiry included almost all municipalities and towns in the Czech Republic. A delivered questionnaire focuses on methods and forms of selected public services providing. The paper presents in detail all phases of data collection including contacts collection, questionnaire delivering, primary data gathering and processing.