D 2009

Analýza konkurence jakou součást marketingové situační analýzy

MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ

Základní údaje

Originální název

Analýza konkurence jakou součást marketingové situační analýzy

Název anglicky

Competition analysis as a part of marketing situation analysis

Autoři

MULAČOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant) a Petr MULAČ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Jihlava, Konkurence - teoretické a praktické aspekty, od s. 205 - 211, 8 s. 2009

Nakladatel

VŠPJ

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87035-23-8

Klíčová slova česky

Mapa konkurenčních skupin; analýza konkurenčních sil; profil konkurence

Klíčová slova anglicky

Competitive groups mapping; analysis of competitive forces; competitors scanning
Změněno: 28. 2. 2011 10:24, Ing. Věra Mulačová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je seznámení s teoretickými faktory konkurenčního prostředí, které ovlivňují proces strategického rozhodování. Každy podnik musí sledovat a analyzovat konkurenci v odvětví a vyhodnocovat změny svého podnikatelského prsotředí. Objasněna je metoda map konkurenčních skupin a analýzy konkurenčních sil s využitím modelu šesti sil podle Grovea.

Anglicky

To discuss theoretical factors that influence the level of competition within marketing strategic decision making is the mail objective of this contributor paper. Each compeny has to monitor and analyse its particular competitive environment and assess the change occuring in the competitive environment. Methods of competitive maps and method six competitive forces of Grove are explained.