2020
			
	    
	
	
    Quality Management of Information Systems
LUKÁČ, Stanislav; Daniela MARASOVÁ; Nikoleta MIKUŠOVÁ a Ondrej STOPKAZákladní údaje
Originální název
Quality Management of Information Systems
	Autoři
LUKÁČ, Stanislav (garant); Daniela MARASOVÁ; Nikoleta MIKUŠOVÁ a Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí)
			Vydání
 Quality - Access to Success, Bucharest, Romania, SRAC - Romanian Society for Quality, 2020, 1582-2559
			Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50703 Transport planning and social aspects of transport
		Stát vydavatele
Rumunsko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Kód RIV
RIV/75081431:_____/20:00002175
		Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
			EID Scopus
2-s2.0-85078411373
		Klíčová slova anglicky
quality; information system; evaluation; criteria
		
				
				Změněno: 27. 10. 2021 09:57, Mgr. Nikola Petříková
				
		Anotace
V originále
Quality is a decisive influence on any production activity. Appropriate deployment of quality management affects not an only commercial success in the market, but also the company's prosperity. Nowadays, it is one of the basic tools to push ahead in a competitive environment. Quality is a summary of the features and characteristics of a product through which an object acquires the ability to meet the intended and expected needs. Quality does not happen somewhere at the end of production of the product, but it is continuously formed in pre-production, production stages also.