STUCHLÝ, Jaroslav, Tsolmon JAMBAL and Lenka LIŽBETINOVÁ. Loyalty programs and customer preferences. Online. In Soliman K.S. Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management. Norristown: International Business Information Management Association, IBIMA, 2018, p. 8321-8328. ISBN 978-0-9998551-1-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Loyalty programs and customer preferences
Name in Czech Věrnostní programy a preference zákazníků
Authors STUCHLÝ, Jaroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tsolmon JAMBAL (496 Mongolia, belonging to the institution) and Lenka LIŽBETINOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Norristown, Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management, p. 8321-8328, 8 pp. 2018.
Publisher International Business Information Management Association, IBIMA
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/18:00001964
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9998551-1-9
UT WoS 000508553209033
Keywords (in Czech) Preference zákazníků; Věrnostní programy; Výhody věrnostních programů; Jihočeský kraj
Keywords in English Customer preferences; Loyalty programs; Loyalty programs benefits; South Bohemian Region
Tags RIV20, STM_a, WOS
Changed by Changed by: Mgr. Milada Šanderová, učo 25742. Changed: 8/4/2021 09:39.
Abstract
The aim of the article is to comparate various forms of benefits provided by companies in the South Bohemian region to their customers and preferences that customers attribute to these forms of loyalty program. The research was conducted on the basis of a questionnaire survey conducted by teachers and students of VŠTE in České Budějovice in 2018. Data from 21 benefit forms was summed up into variables describing the offer of these benefits and customer preferences following these forms of loyalty programs. Also, the properties of these variables were analyzed, the properties of interdependencies, including the dependence on the identified identification variables. Copyright © 2018 International Business Information Management Association (IBIMA).
Abstract (in Czech)
Cílem článku je porovnat různé formy výhod poskytovaných společnostmi v Jihočeském kraji svým zákazníkům a preferencím, které zákazníci těmto formám věrnostního programu připisují. Výzkum byl proveden na základě dotazníkového šetření učitelů a studentů VŠTE v Českých Budějovicích v roce 2018. Data z 21 forem výhod byla shrnuta do proměnných popisujících nabídku těchto výhod a preference zákazníků v návaznosti na tyto formy věrnostních programů. Rovněž byly analyzovány vlastnosti těchto proměnných, vlastnosti vzájemných závislostí, včetně závislosti na identifikovaných identifikačních proměnných. Copyright © 2018 International Business Information Management Association (IBIMA).
PrintDisplayed: 8/6/2024 19:26