PSÁRSKA, Marianna and Jakub HORÁK. Theoretical and practical view on determinants of education as a productive element of individual and household consumption in the context of future challenges of the Slovak republic. Ad Alta - Journal of Interdisciplinarity Research. Hradec Králové: Magnanimitas, vol. 10, No 2, p. 269-274. ISSN 1804-7890. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Theoretical and practical view on determinants of education as a productive element of individual and household consumption in the context of future challenges of the Slovak republic
Name in Czech Teoretický a praktický pohled na determinanty vzdělávání jako produktivní prvek spotřeby jednotlivce a domácnosti v kontextu budoucích výzev Slovenské republiky
Authors PSÁRSKA, Marianna (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and Jakub HORÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Ad Alta - Journal of Interdisciplinarity Research, Hradec Králové, Magnanimitas, 2020, 1804-7890.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/20:00001959
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
UT WoS 000606326200043
Keywords (in Czech) produktivní prvky spotřeby; alternativní teorie rozhodování; determinanty rozhodování; výdaje na vzdělávání; osobní přístup ke vzdělávání
Keywords in English productive elements of consumption; alternative decision-making theories; determinants of decision-making; expenditures on education; personal approach to education
Tags BPE_MAE, RIV20, WOS
Changed by Changed by: Mgr. Milada Šanderová, učo 25742. Changed: 22/2/2021 10:44.
Abstract
The paper comprises analyses of the current situation and determinants of the selected productive element (primarily from the economic and psychological points of view) and then outlines probable challenges of future development in the Slovakia´s conditions in context of education. In terms of initial data sources, the paper follows from the Household Budget Survey statistics and research, own research and own questionnaire survey used for the purposes of this paper.
Abstract (in Czech)
Příspěvek obsahuje analýzy současné situace a determinanty vybraného produktivního prvku (především z ekonomického a psychologického hlediska), a poté nastiňuje pravděpodobné výzvy budoucnosti vývoje vzdělávání v podmínkách Slovenska. Pokud jde o počáteční zdroje dat, příspěvek čerpá ze statistik a výzkumu z průzkumu rozpočtu domácnosti, vlastního výzkumu a vlastního dotazníkového šetření využitého pro účely této práce.
PrintDisplayed: 19/4/2024 19:37