J 2020

Theoretical and practical view on determinants of education as a productive element of individual and household consumption in the context of future challenges of the Slovak republic

PSÁRSKA, Marianna a Jakub HORÁK

Základní údaje

Originální název

Theoretical and practical view on determinants of education as a productive element of individual and household consumption in the context of future challenges of the Slovak republic

Název česky

Teoretický a praktický pohled na determinanty vzdělávání jako produktivní prvek spotřeby jednotlivce a domácnosti v kontextu budoucích výzev Slovenské republiky

Autoři

PSÁRSKA, Marianna (703 Slovensko, garant, domácí) a Jakub HORÁK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Ad Alta - Journal of Interdisciplinarity Research, Hradec Králové, Magnanimitas, 2020, 1804-7890

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/20:00001959

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

UT WoS

000606326200043

Klíčová slova česky

produktivní prvky spotřeby; alternativní teorie rozhodování; determinanty rozhodování; výdaje na vzdělávání; osobní přístup ke vzdělávání

Klíčová slova anglicky

productive elements of consumption; alternative decision-making theories; determinants of decision-making; expenditures on education; personal approach to education

Štítky

Změněno: 22. 2. 2021 10:44, Mgr. Milada Šanderová

Anotace

V originále

The paper comprises analyses of the current situation and determinants of the selected productive element (primarily from the economic and psychological points of view) and then outlines probable challenges of future development in the Slovakia´s conditions in context of education. In terms of initial data sources, the paper follows from the Household Budget Survey statistics and research, own research and own questionnaire survey used for the purposes of this paper.

Česky

Příspěvek obsahuje analýzy současné situace a determinanty vybraného produktivního prvku (především z ekonomického a psychologického hlediska), a poté nastiňuje pravděpodobné výzvy budoucnosti vývoje vzdělávání v podmínkách Slovenska. Pokud jde o počáteční zdroje dat, příspěvek čerpá ze statistik a výzkumu z průzkumu rozpočtu domácnosti, vlastního výzkumu a vlastního dotazníkového šetření využitého pro účely této práce.