2020
Strategic Management and Logistic Operations of the Alliance of Airlines: Oneworld Case study
HOLUBCIK, Martin, Jakub SOVIAR, František POLLÁK, Jarmila STRAKOVÁ, Petra PÁRTLOVÁ et. al.Basic information
Original name
Strategic Management and Logistic Operations of the Alliance of Airlines: Oneworld Case study
Name in Czech
Strategic Management and Logistic Operations of the Alliance of Airlines: Oneworld Case study
Authors
Edition
Maribor, Slovinsko, 39th International Conference on Organizational Science Development - Organizations at Innovation and Digital Transformation Roundabout, p. 223 - 233, 11 pp. 2020
Publisher
University of Maribor, Slovinsko - University Press a Faculty of Organizational Sciences
Other information
Language
English
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovenia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-961-286-388-3
Keywords (in Czech)
logistika; strategie; management; konkurenceschopnost; spolupráce
Keywords in English
logistics; strategy; management; competitiveness; cooperation
Tags
Changed: 16/12/2020 17:22, Kateřina Nygrýnová
V originále
The strategic management of the company significantly interferes with logistics processes. Global companies must maintain their competitive advantage through cooperative activities. This often means cooperation between companies that are, under normal circumstances, direct competitors. This paper examines and presents the situation of airlines in the United States that have formed a strategic alliance to expand the potential market for all customers of each company. The use of strategic management in similar competitive / cooperative relationships helps to create synergies. From the point of view of the future strategy, the main goal of the process is to connect internal logistics processes between individual companies and subsequently achieve the expansion of the customer base, or enrich the offer for customers of various companies within their strategic alliance. Another important aspect of this collaboration is the marketing survey of customer requirements. In particular, new trends in transport, the provision of up-to-date information, the transparency of the ordering system, the improvement of transport connections and others that customers demand. The effective interconnection of strategic management, logistics operations and marketing of individual cooperating companies stimulates the creation of synergies, especially in terms of strengthening strategic competitiveness on a global scale (new value for customers, growth in market share and increasing revenues for cooperatives).
In Czech
Strategické řízení podniku významně zasahuje do logistických procesů. Globální společnosti si musí udržet svou konkurenční výhodu prostřednictvím kooperačních aktivit. To často znamená spolupráci mezi společnostmi, které jsou v normálních podmínkách, přímými konkurenty. Tento příspěvek zkoumá a představuje situaci leteckých společností ve Spojených státech amerických, které vytvořily strategické spojenectví s cílem rozšířit potenciální trh pro všechny zákazníky jednotlivých společností. Využití strategického řízení v podobných konkurenčních / kooperativních vztazích pomáhá vytvářet synergie. Z pohledu budoucí strategie je hlavním cílem procesu především propojení interních logistických procesů mezi jednotlivými společnostmi a následné dosažení rozšíření zákaznické základny, případně obohacení nabídky pro zákazníky různých společností v rámci jejich strategického spojenectví. Dalším důležitým aspektem této spolupráce je marketingový průzkum požadavků zákazníků. Zejména nové trendy v dopravě, poskytování aktuálních informací, transparentnost objednávkového systému, zlepšování dopravních spojení a další, které zákazníci požadují. Efektivní propojení strategického řízení, logistických operací a marketingu jednotlivých spolupracujících společností stimuluje vytváření synergií, zejména ve smyslu posilování strategické konkurenceschopnosti v globálním měřítku (nová hodnota pro zákazníky, růst tržního podílu a zvyšování výnosů pro družstevní subjekty).