2020
Strategic Management and Logistic Operations of the Alliance of Airlines: Oneworld Case study
HOLUBCIK, Martin, Jakub SOVIAR, František POLLÁK, Jarmila STRAKOVÁ, Petra PÁRTLOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Strategic Management and Logistic Operations of the Alliance of Airlines: Oneworld Case study
Název česky
Strategic Management and Logistic Operations of the Alliance of Airlines: Oneworld Case study
Autoři
Vydání
Maribor, Slovinsko, 39th International Conference on Organizational Science Development - Organizations at Innovation and Digital Transformation Roundabout, od s. 223 - 233, 11 s. 2020
Nakladatel
University of Maribor, Slovinsko - University Press a Faculty of Organizational Sciences
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovinsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-961-286-388-3
Klíčová slova česky
logistika; strategie; management; konkurenceschopnost; spolupráce
Klíčová slova anglicky
logistics; strategy; management; competitiveness; cooperation
Štítky
Změněno: 16. 12. 2020 17:22, Kateřina Nygrýnová
V originále
The strategic management of the company significantly interferes with logistics processes. Global companies must maintain their competitive advantage through cooperative activities. This often means cooperation between companies that are, under normal circumstances, direct competitors. This paper examines and presents the situation of airlines in the United States that have formed a strategic alliance to expand the potential market for all customers of each company. The use of strategic management in similar competitive / cooperative relationships helps to create synergies. From the point of view of the future strategy, the main goal of the process is to connect internal logistics processes between individual companies and subsequently achieve the expansion of the customer base, or enrich the offer for customers of various companies within their strategic alliance. Another important aspect of this collaboration is the marketing survey of customer requirements. In particular, new trends in transport, the provision of up-to-date information, the transparency of the ordering system, the improvement of transport connections and others that customers demand. The effective interconnection of strategic management, logistics operations and marketing of individual cooperating companies stimulates the creation of synergies, especially in terms of strengthening strategic competitiveness on a global scale (new value for customers, growth in market share and increasing revenues for cooperatives).
Česky
Strategické řízení podniku významně zasahuje do logistických procesů. Globální společnosti si musí udržet svou konkurenční výhodu prostřednictvím kooperačních aktivit. To často znamená spolupráci mezi společnostmi, které jsou v normálních podmínkách, přímými konkurenty. Tento příspěvek zkoumá a představuje situaci leteckých společností ve Spojených státech amerických, které vytvořily strategické spojenectví s cílem rozšířit potenciální trh pro všechny zákazníky jednotlivých společností. Využití strategického řízení v podobných konkurenčních / kooperativních vztazích pomáhá vytvářet synergie. Z pohledu budoucí strategie je hlavním cílem procesu především propojení interních logistických procesů mezi jednotlivými společnostmi a následné dosažení rozšíření zákaznické základny, případně obohacení nabídky pro zákazníky různých společností v rámci jejich strategického spojenectví. Dalším důležitým aspektem této spolupráce je marketingový průzkum požadavků zákazníků. Zejména nové trendy v dopravě, poskytování aktuálních informací, transparentnost objednávkového systému, zlepšování dopravních spojení a další, které zákazníci požadují. Efektivní propojení strategického řízení, logistických operací a marketingu jednotlivých spolupracujících společností stimuluje vytváření synergií, zejména ve smyslu posilování strategické konkurenceschopnosti v globálním měřítku (nová hodnota pro zákazníky, růst tržního podílu a zvyšování výnosů pro družstevní subjekty).