D 2019

PERSPECTIVES OF TEACHING MATHEMATICS USING THE METHOD OF SOLVING PROBLEMS

ANTOŠ, Karel

Základní údaje

Originální název

PERSPECTIVES OF TEACHING MATHEMATICS USING THE METHOD OF SOLVING PROBLEMS

Název česky

VÝHLEDY VÝUKY MATEMATIKY S VYUŽITÍM METODY ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ

Autoři

ANTOŠ, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Palma, Spain, "11th International Conference on Education and New Learning Technologies Palma, Spain. 1-3 July, 2019." od s. 5623-5629, 7 s. 2019

Nakladatel

IATED Digital Library

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10100 1.1 Mathematics

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/75081431:_____/19:00001865

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-84-09-12031-4

ISSN

UT WoS

000553304900015

Klíčová slova česky

výzkumná metoda; problém; experiment; statistika; hypotéza; heuristika

Klíčová slova anglicky

research method; problem; experiment; statistics; hypothesis; heuristics

Štítky

MAT_1, RIV20, WOS
Změněno: 16. 12. 2020 10:39, Kateřina Nygrýnová

Anotace

ORIG CZ

V originále

The teaching of mathematics has been undergoing a series of discussions and controversies of how to improve the teaching of mathematics. It turns out that the classical formalistic method of teaching, as understood by us, can be replaced by other forms of teaching. The aim of this is to involve the pupil as an active element of the learning process. The main objective is to improve the relationship of pupils to mathematics and to increase pupils' participation in teaching. The aim of the article is to show that teaching mathematics using heuristic approaches can improve a variety of pupil's school competences, such as the ability to learn independently, the ability to solving problems, and improving the relationship to mathematics. It turns out that these competencies can be enhanced by teaching through research-based teaching approaches when students solve mathematical problems and use scientific methods to solve them. There is also described the experiment, which was carried out at one secondary vocational school, and which had to compare some differences between the teaching conducted by the problem-solving method and the classical formalistic method of teaching.

Česky

Výuka matematiky prochází řadou diskusí a polemik o tom, jak její výuku zlepšit. Ukazuje se, že klasickou formalistickou metodu výuky, jak ji chápeme, lze nahradit i jinými formami výuky. Cílem je zapojit žáka jako aktivní prvek procesu učení. Hlavním cílem je zlepšit vztah žáků k matematice a zvýšit účast žáků na výuce. Cílem článku je ukázat, že výuka matematiky pomocí heuristických přístupů může zlepšit celou řadu školních kompetencí žáka, jako je schopnost samostatně se učit, schopnost řešit problémy a zlepšovat vztah k matematice. Ukazuje se, že tyto kompetence lze posílit výukou pomocí výzkumných přístupů k výuce, když studenti řeší matematické problémy a používají k jejich řešení vědecké metody. Je zde také popsán experiment, který byl proveden na střední odborné škole a který se snažil srovnat některé rozdíly mezi výukou vedenou pomocí metody řešení problémů a klasickou formalistickou metodou výuky.
Zobrazeno: 3. 7. 2025 04:17