HUGHES, Ashley, Eva KICOVÁ, Erika KOVALOVÁ and Zuzana ROWLAND. Intimate digital traces: Sociosexual attitudes and behaviors on geolocation-based dating apps. Journal of Research in Gender Studies. New York, USA: Addleton Academic Publishers, 2020, vol. 10, No 1, p. 52-58. ISSN 2164-0262. Available from: https://dx.doi.org/10.22381/JRGS10120204.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intimate digital traces: Sociosexual attitudes and behaviors on geolocation-based dating apps
Name in Czech Intimní digitální stopy: Sociosexuální postoje a chování v datovacích aplikacích založených na geolokaci
Authors HUGHES, Ashley (840 United States of America, guarantor), Eva KICOVÁ (703 Slovakia), Erika KOVALOVÁ (703 Slovakia) and Zuzana ROWLAND (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Journal of Research in Gender Studies, New York, USA, Addleton Academic Publishers, 2020, 2164-0262.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/75081431:_____/20:00001822
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Doi http://dx.doi.org/10.22381/JRGS10120204
Keywords (in Czech) aplikace; přístup; chování; randění; geolokace; sociosexual
Keywords in English app; attitude; behavior; dating; geolocation; sociosexual
Tags FIP_1, RIV20, SCOPUS
Changed by Changed by: Kateřina Nygrýnová, učo 23736. Changed: 3/12/2020 09:37.
Abstract
This article presents an empirical study carried out to evaluate and analyze sociosexual attitudes and behaviors on geolocation-based dating apps. Building our argument by drawing on data collected from B2B International, Kaspersky Lab, Morning Consult, Stanford University, Statista, and YouGov, the authors performed analyses and made estimates regarding the leading reasons for U.S. adults to use online dating websites or applications. Data collected from 4,400 respondents are tested against the research model by using structural equation modeling.
Abstract (in Czech)
Tento článek představuje empirickou studii provedenou za účelem vyhodnocení a analýzy sociosexuálních postojů a chování na seznamovacích aplikacích založených na geolokaci. Na základě našeho argumentu čerpáním z údajů shromážděných od společností B2B International, Kaspersky Lab, Morning Consult, Stanford University, Statista a YouGov provedli autoři analyzovali a provedli odhady týkající se hlavních důvodů, proč dospělí v USA používají online seznamovací weby nebo aplikace. Data shromážděná od 4 400 respondentů jsou testována proti výzkumnému modelu pomocí modelování strukturálních rovnic.
PrintDisplayed: 7/6/2024 04:58