D 2019

EXAMPLES OF INCLUSION OF MOTIVATIONAL TASKS IN MATHEMATICS TEACHING

VYSOKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

EXAMPLES OF INCLUSION OF MOTIVATIONAL TASKS IN MATHEMATICS TEACHING

Název česky

PŘÍKLAD MOTIVAČNÍCH ÚLOH PRO OBOHACENÍ VÝUKY NA STŘEDNÍ ŠKOLE

Autoři

VYSOKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Depósito Legal: V-1702-2019. LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, doi: 10.21125/edulearn.2019.1554, od s. 6515-6518, 4 s. 2019

Nakladatel

IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10100 1.1 Mathematics

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/19:00001786

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-84-09-12031-4

ISSN

UT WoS

000553304901158

Klíčová slova česky

Posloupnost; řady; podobné trojúhelníky; plachtění jachty proti větru

Klíčová slova anglicky

Sequence; series; similar triangles; upwind sailing problem

Štítky

KPV1, RIV20, WOS
Změněno: 12. 8. 2020 10:19, Kateřina Nygrýnová

Anotace

ORIG CZ

V originále

The aim of this paper is to show how to attract the attention of high school students during teaching of non-popular chapters in mathematics by choosing the appropriate motivational example. Great emphasis is placed on the choice of reasonable examples and in order to ensure that the task is brought from real life and that students are curious about the solution itself. The selected themes for this paper are related to concepts of sequences, series and similar triangles. The biggest problem for students is usually translation of the worded task in relation to a real situation into a correct mathematical language and also selection of a method, which will prove effective and appropriate for solution of the problem. As an example, we are discussing upwind sailing of a yacht in the open sea as a possible suitable motivational example. Another aspect of the selection of tasks, which can also be emphasized, is the effort to attract the student attention and, above all, to offer students some new knowledge and experience related to unknown problematic during solving tasks.

Česky

Cílem této práce je ukázat, jak upoutat pozornost studentů středních škol při výuce nepopulárních kapitol z matematiky výběrem vhodného motivačního příkladu. Velký důraz je kladen na výběr přiměřených příkladů, aby bylo zajištěno, že úkol bude souviset s reálným životem a že studenti budou zvědaví na samotné řešení. Vybraná témata pro tento článek se vztahují k pojmům poloupností, řad a podobných trojúhelníků. Největším problémem pro studenty je obvykle správná formulace úkolu do matematického jazyka a také výběr metody, která bude efektivní a vhodná pro řešení problému. Jako příklad lze uvést plachtění jachty na volném moři proti větru jako možný vhodný motivační příklad. Dalším aspektem výběru úkolů, který lze také zdůraznit, je snaha upoutat pozornost studentů a především nabídnout studentům při řešení úkolů nové znalosti a zkušenosti související s neznámým problémem.
Zobrazeno: 9. 7. 2025 09:27