MUSÍLEK, Josef. Dynamical Model for Calculation Transverse Forces between Overhead Bridge Crane and Crane Runway. In Juhásová Šenitková, I. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, (11th International Conference Building Defects 2019). 1st ed. Spojené království: Institute of Physics Publishing. p. nestránkováno, 6 pp. ISSN 1757-8981. doi:10.1088/1757-899X/728/1/012001. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dynamical Model for Calculation Transverse Forces between Overhead Bridge Crane and Crane Runway
Name in Czech Dynamický model pro výpočet příčných sil mezi mostovým jeřábem a jeřábovou dráhou
Authors MUSÍLEK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1st ed. Spojené království, IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, (11th International Conference Building Defects 2019), p. nestránkováno, 6 pp. 2020.
Publisher Institute of Physics Publishing
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 20101 Civil engineering
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/20:00001715
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN 1757-8981
Doi http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/728/1/012001
Keywords (in Czech) mostový jeřáb; dráha; příčné síly; dynamický model
Keywords in English overhead bridge crane; crane runway; transverse forces; dynamical model
Tags OCK, RIV19, SCOPUS
Changed by Changed by: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Changed: 25/3/2020 14:54.
Abstract
Abstract. Horizontal forces between the crane and the crane runway girder occur during a motion of an overhead travelling crane on the crane runway. There are several methods for calculation of these forces. The most significant load caused by motion of crane is the skewing and the acceleration of the crane and of the crab. This paper deals with the acceleration of the crane and with the skewing of the crane. In present the skewing of crane is defined as the motion of the overhead bridge crane with the constant velocity but with the angle relative to the crane runway. The transverse forces caused by acceleration of the crane are calculated separately. But the skewing of the crane can occur also during the accelerating of the crane. Present standards don’t take this situation into account. A dynamical model presented in this paper describes motion of the overhead double bridge crane during its acceleration. The basic assumption of this model is that there the contact between the rim of the firs crane wheel and the rail of the crane runway.
Abstract (in Czech)
Během jízdy mostového jeřábu dochází k vodorovným silám mezi jeřábem a nosníkem jeřábové dráhy. Existuje několik metod pro výpočet těchto sil. Nejvýznamnějším zatížením způsobeným pohybem jeřábu je příčení a zrychlení jeřábu a kočky. Tato práce se zabývá zrychlením jeřábu a příčením jeřábu. V současné době je příčení jeřábu definováno jako pohyb mostového jeřábu s konstantní rychlostí, ale s úhlem vzhledem k jeřábové dráze. Příčné síly způsobené zrychlením jeřábu se počítají odděleně. Ke zkosení jeřábu však může dojít i při zrychlování jeřábu. Současné standardy tuto situaci nezohledňují. V tomto článku je uveden dynamický model, který se tento fakt snaží zohlednit Článek popisuje pohyb mostového jeřábu během jeho zrychlení. Tento model předpokládá, že mezi okrajem jedle jeřábového kola a kolejnice jeřábové dráhy.
PrintDisplayed: 28/3/2024 14:03