2019
Approach Methodology for Comprehensive Assessing the Public Passenger Transport Timetable Performances at a Regional Scale
ĽUPTÁK, Vladimír, Paweł DROŹDZIEL, Ondrej STOPKA, Mária STOPKOVÁ, Iwona RYBICKA et. al.Základní údaje
Originální název
Approach Methodology for Comprehensive Assessing the Public Passenger Transport Timetable Performances at a Regional Scale
Název česky
Metodika přístupu pro komplexní hodnocení výkonnosti jízdního řádu veřejné osobní dopravy na regionální úrovni
Autoři
ĽUPTÁK, Vladimír (703 Slovensko, garant, domácí), Paweł DROŹDZIEL (616 Polsko), Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí), Mária STOPKOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Iwona RYBICKA (616 Polsko)
Vydání
Sustainability, Basel, Switzerland, MDPI, Basel, Switzerland, 2019, 2071-1050
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50703 Transport planning and social aspects of transport
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/75081431:_____/19:00001690
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS
000477051900037
Klíčová slova česky
veřejná osobní doprava; dopravní konektivita; harmonogram výkonu; hodnocení kvality; ukazatele kvality
Klíčová slova anglicky
public passenger transport; transport connectivity; timetable performance; quality assessment; quality indicators
Návaznosti
LTC19009, projekt VaV.
Změněno: 22. 4. 2020 14:23, Ing. Anna Palokha
V originále
The paper is focused on the issue of assessing the quality of transport connectivity on a predesignated transport network in regular public passenger transport at a regional scale. Comprehensively, using the defined key qualitative indicators, it assesses the performance of passenger transport timetables, in both ways of ex ante, as well as ex post. Existing methodologies in a given issue have only dealt with a partial assessment of the transport connectivity quality on specific transport network. However, unlike them, the objective of this manuscript was to propose a new unified methodology to assess the passenger transport timetables in terms of transport connectivity, and subsequently to complexly evaluate the whole predesignated regional transport network from a qualitative point of view. In this paper, the proposed methodology is demonstrated on a particular regional transport network, specifically an existing railway network in the Slovak Republic, whereby the data related to regional passenger transport timetables for a certain day is an input factor. The purpose of this study was to design and verify a draft methodological procedure to assess the quality of transport connectivity on a certain transport network, thus moving towards more effective evaluation of integrated transport systems. Its practical applicability consists in comparison of existing and proposed timetables, which is considered one of the crucial factors in terms of public passenger transport quality.
Česky
Příspěvek je zaměřen na problematiku hodnocení kvality dopravní konektivity na předem určené dopravní síti v pravidelné veřejné osobní dopravě v regionálním měřítku. Komplexně pomocí definovaných klíčových kvalitativních ukazatelů hodnotí výkonnost jízdních řádů osobní dopravy, a to jak ex ante, tak ex post. Stávající metodologie v dané problematice se zabývala pouze částečným hodnocením kvality dopravní konektivity na konkrétní dopravní síti. Na rozdíl od nich však cílem tohoto rukopisu bylo navrhnout novou sjednocenou metodiku pro posuzování jízdních řádů osobní dopravy z hlediska dopravní konektivity a následně z kvalitativního hlediska komplexně zhodnotit celou předem určenou regionální dopravní síť. V tomto článku je navržená metodika demonstrována na konkrétní regionální dopravní síti, konkrétně na existující železniční síti ve Slovenské republice, přičemž vstupním faktorem jsou údaje týkající se jízdních řádů regionální osobní dopravy na určitý den. Účelem této studie bylo navrhnout a ověřit návrh metodického postupu pro posouzení kvality dopravní konektivity na určité dopravní síti, a tak směřovat k efektivnějšímu hodnocení integrovaných dopravních systémů. Jeho praktická použitelnost spočívá ve srovnání stávajících a navrhovaných jízdních řádů, což je považováno za jeden z rozhodujících faktorů z hlediska kvality veřejné osobní dopravy.