2019
APPLICABILITY OF EXISTING STUDIES FOR PEDESTRIAN MOVEMENT ANALYSIS AND PUBLIC SPACE QUALITY IN SMALL TOWNS
KRAMÁŘOVÁ, ZuzanaZákladní údaje
Originální název
APPLICABILITY OF EXISTING STUDIES FOR PEDESTRIAN MOVEMENT ANALYSIS AND PUBLIC SPACE QUALITY IN SMALL TOWNS
Název česky
VYUŽITELNOST EXISTUJÍCÍCH STUDIÍ PRO ANALÝZU POHYBU PĚŠÍCH A KVALITU VEŘEJNÉHO PROSTORU V MALÝCH MĚSTECH
Autoři
KRAMÁŘOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
6.2. Bulharsko, International Multidisciplinary Scientific GeoConference Surveying Geology and Mining Ecology Management, SGEM, od s. 357-364, 8 s. 2019
Nakladatel
International Multidisciplinary Scientific Geoconference
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
20103 Architecture engineering
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/19:00001455
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN
Klíčová slova česky
Analýzy; Plánování krajiny; Pohyb chodců; Malé město
Klíčová slova anglicky
Analyses; Landscape planning; Pedestrian movement; Small town
Návaznosti
TL02000559, projekt VaV.
Změněno: 13. 12. 2019 13:56, Ing. Anna Palokha
V originále
Nowadays, the movement of pedestrians in the parterre of settlements is a very important and topical issue in the area of landscape planning. Through planning Smart Cities, walking peoples are an indispensable service to the environment, because without them the inner urbanized area misses its basic use. Pedestrian movement in the settlements is the basic and evolutionary oldest type of human movement. It has many advantages-it minimizes the burden on the environment, is beneficial to health, builds social and community ties, does not restrict others, etc., so it must be supported. One of the forms of support for pedestrian movement in the settlements is to increase the area's security, make the public space more attractive and also minimize conflicts between pedestrians and motor or other traffic. In the Czech Republic, the specific area in landscape planning is the planning of the development of small towns that, due to their size, do not have public transport. Many of these towns have processed some studies and documents-a study of barrier-free movement across the town, parking analysis, street or road passports, etc., which can serve as a basis for further analysis and studies. The aim of the paper is to evaluate the content and usability of these studies for the analysis of pedestrian movement and the quality of public space in small towns in the Czech Republic on the example of two towns, which participates as a partner in a project on safe territory pedestrian permeability.
Česky
V současné době je pohyb chodců v parteru osad velmi důležitým a aktuálním tématem v oblasti krajinného plánování. Díky plánování inteligentních měst jsou pěší lidé nepostradatelnou službou pro životní prostředí, protože bez nich vnitřní urbanizovaná oblast postrádá její základní využití. Hnutí pro chodce v osadách je základním a vývojovým nejstarším typem lidského hnutí. Má mnoho výhod - minimalizuje zátěž pro životní prostředí, je prospěšná pro zdraví, buduje společenské a komunitní vazby, neomezuje ostatní atd., Takže musí být podporována. Jednou z forem podpory pohybu chodců v osadách je zvýšení bezpečnosti oblasti, zatraktivnění veřejného prostoru a také minimalizování konfliktů mezi chodci a motorovou či jinou dopravou. Specifickou oblastí krajinného plánování v České republice je plánování rozvoje malých měst, která kvůli své velikosti nemají veřejnou dopravu. Mnoho z těchto měst zpracovalo některé studie a dokumenty - studii bezbariérového pohybu městem, parkovací analýzu, pouliční nebo silniční pasy atd., Které mohou sloužit jako základ pro další analýzu a studium. Cílem příspěvku je zhodnotit obsah a použitelnost těchto studií pro analýzu pohybu chodců a kvality veřejného prostoru v malých městech České republiky na příkladu dvou měst, která se účastní jako partner projektu na bezpečná terénní propustnost pro chodce.