2018
ON SOME ASPECTS OF GRAPH THEORY FOR OPTIMAL TRANSPORT AMONG MARINE PORTS
CHLÁDEK, Petr, Dana SMETANOVÁ a Srećko KRILEZákladní údaje
Originální název
ON SOME ASPECTS OF GRAPH THEORY FOR OPTIMAL TRANSPORT AMONG MARINE PORTS
Název česky
Několik aspektů teorie grafů pro optimální transport mezi námořními přístavy
Autoři
CHLÁDEK, Petr (203 Česká republika, garant), Dana SMETANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Srećko KRILE
Vydání
Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport, Katowice, Poland, Faculty of Transport of Silesian University of Technology. Silesian University of Technology, 2018, 0209-3324
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10102 Applied mathematics
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/75081431:_____/18:00001550
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS
000475496700004
Klíčová slova česky
Problém obchodního cestujícího; teorie grafů; minimální kostra, námořní přístavy
Klíčová slova anglicky
Travelling Salesman Problem; graph theory; minimum spanning tree; marine ports
Změněno: 22. 4. 2020 15:16, Ing. Anna Palokha
V originále
This paper is devoted to the Travelling Salesman Problem as applied to Czechoslovak ocean shipping companies and their marine ports on the Black Sea. The shortest circular path around these ports is found and discussed. Formulation of the problem accounts for the fact that distances between the individual cities are not the same in both directions. The consequences that arise from this situation are studied. The used algorithms are based on graph theory and standard logistic methods. In addition, the results are compared with the results obtained by using a minimum spanning tree algorithm.
Česky
Tento článek je věnován Problému obchodního cestujícího aplikovaného na československé námořní společnosti a jejich námořní přístavy na pobřeží Černého moře. Nejkratší kruhová cesta kolem těchto přístavů je nalezena a diskutována. Formulace problému odpovídá skutečnosti, že vzdálenosti mezi jednotlivými městy nejsou v obou směrech stejné. Následky, které z této situace vyplývají, jsou studovány. Použité algoritmy jsou založeny na teorii grafů a standardních logistických metodách. Kromě toho jsou výsledky porovnány s výsledky získanými pomocí algoritmu minimální kostry.