B 2019

Podnikové prostředí - Základ pro strategické řízení a rozhodování

STRAKOVÁ, Jarmila

Basic information

Original name

Podnikové prostředí - Základ pro strategické řízení a rozhodování

Name in Czech

Podnikové prostředí - Základ pro strategické řízení a rozhodování

Name (in English)

Business Environment - The basis for strategic management and decision making

Authors

STRAKOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Plzeň, 216 pp. 2019

Publisher

Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/19:00001449

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7380-755-9

Keywords (in Czech)

podniky; strategický management; rozhodování; podnikové prostředí; monografie

Keywords in English

enterprises; strategic management; decision making; corporate environment; monograph

Tags

Links

TL01000349, research and development project.
Změněno: 16/4/2020 13:30, Ing. Anna Palokha

Abstract

V originále

Monografie přináší v tuzemsku dosud nepublikovaný, netradiční pohled na vymezení a analýzu podnikového prostředí z hlediska jak jeho současných, tak zejména očekávaných změn s přímou vazbou na strategické řízení a rozhodování podnikatelských subjektů. Čtenář se zde seznámí s dílčími složkami podnikového prostředí (vnitřní prostředí, mezoprostředí, makroprostředí), přičemž samostatná pozornost je věnována problematice vymezení a analýzy hodnotového řetězce, jehož využití při generování přidané hodnoty v podnikatelských subjektech bude výrazně narůstat. Uvedena je podrobná rešerše zahrnující všechny základní problémové okruhy uvedené problematiky počínaje paradigmatem strategického managementu, klasickými a pokrokovými metodami strategického řízení, podnikovým prostředím a jeho dílčími složkami až po vymezení podnikové konkurenceschopnosti. Cílem monografie je prezentovat výsledky z rozsáhlého výzkumného šetření zaměřeného na analýzu dílčích složek podnikového prostředí a hodnotového řetězce z hlediska jejich vlivu na ziskovost podnikatelských subjektů a zároveň i představit vhodnou formu prezentace výstupů umožňující jejich využití v podnikové sféře. Prezentován je zde dosud v ČR nepublikovaný metodologický aparát pro testování dílčích složek podnikového prostředí a hodnotového řetězce v jejich integrální podobě s využitím matematicko-statistických metod (dimenzionální redukce, logitového modelu a jeho transformace) a neuronových sítí. Vymezen byl i nový pojmový aparát odpovídající použitým metodám, např. tzv. zlatý triangl sektorového hodnotového řetězce, který vytváří reálnou základnu pro generování jedinečných hodnotových řetězců zajišťujících podnikatelským subjektům vysokou konkurenceschopnost a ziskovost. V závěru monografie jsou předloženy náměty na další zaměření výzkumu v dané problematice, jsou vymezeny možné oblasti využití získaných výstupů v další vědecké činnosti, v oblasti vzdělávání i přímo v podnikové praxi. Kniha jistě nalezne své čtenáře jak ve vědecké komunitě, tak i mezi manažery podnikatelských subjektů.