D
2019
Vehicle fuel consumption prediction based on the data record obtained from an engine control unit
SARKAN, Branislav, Stefania SEMANOVA, Veronika HARANTOVA, Ondrej STOPKA, Mária STOPKOVÁ et. al.
Základní údaje
Originální název
Vehicle fuel consumption prediction based on the data record obtained from an engine control unit
Název česky
Predikce spotřeby paliva vozidla založená na datovém záznamu získaném z řídicí jednotky motoru
Autoři
SARKAN, Branislav (703 Slovensko, garant), Stefania SEMANOVA (703 Slovensko), Veronika HARANTOVA,
Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí),
Mária STOPKOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Miroslaw SZALA (616 Polsko)
Vydání
Volume 252. Parc d'Activités de Courtabœuf, France, MATEC Web Conference, od s. nestránkováno, 4 s. 2019
Nakladatel
EDP Sciences - Web of Conferences
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50703 Transport planning and social aspects of transport
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/19:00001504
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
DIAGNÓZA; SIGNÁL
Klíčová slova anglicky
DIAGNOSIS; SIGNAL
V originále
Vehicle fuel consumption is one of the most important operational characteristics of road vehicles. The fuel consumption can be determined by different methods under laboratory conditions or by carrying out drive tests. One of the possibilities to quantify a way of vehicle driving is to analyse the selected parameters of the fuel mixture electronic control system. The objective of the paper is to predict fuel consumption via parameters of throttle position and engine speed. The measurement was carried out in the laboratory of the Department of Road and Urban Transport by using a MAHA roller dynamometer. The result is an estimation of accuracy of such fuel consumption determination and its possible utilisation for a system of assessing the vehicle driving style of drivers.
Česky
Spotřeba pohonných hmot je jednou z nejdůležitějších provozních charakteristik silničních vozidel. Spotřeba paliva může být stanovena různými metodami za laboratorních podmínek nebo prováděním testů. Jednou z možností, jak kvantifikovat způsob řízení vozidla, je analýza vybraných parametrů systému elektronického řízení palivové směsi. Cílem práce je předpovědět spotřebu paliva pomocí parametrů polohy škrticí klapky a otáček motoru. Měření bylo prováděno v laboratoři Katedry silniční a městské dopravy pomocí válečkového dynamometru MAHA. Výsledkem je odhad přesnosti určení spotřeby paliva a jeho možné využití pro systém posuzování stylu jízdy řidičů vozidla.
Zobrazeno: 22. 12. 2024 02:57