2018
Land transport and logistics industry innovation activities in the Czech Republic between 2008 and 2014
VOKOUN, Marek; Martin JODL a Lucie SAMKOVÁZákladní údaje
Originální název
Land transport and logistics industry innovation activities in the Czech Republic between 2008 and 2014
Název česky
Inovační aktivity v oblasti pozemní dopravy a logistiky v České republice v letech 2008 až 2014
Autoři
VOKOUN, Marek; Martin JODL a Lucie SAMKOVÁ
Vydání
1. vyd. Norristown, USA, Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA), od s. 2302-2310, 9 s. 2018
Nakladatel
International Business Information Management Association (IBIMA)
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-0-9998551-1-9
EID Scopus
2-s2.0-85063059282
Klíčová slova česky
obchod; informační management; logistika; personál; výzkum; statistika; město; průzkumy inovací; rozvoj; inovační činnost; nadnárodní podnik; doprava; městská doprava
Klíčová slova anglicky
commerce; information management; logistics; personnel; research; statistics; city; innovation surveys; development; innovation activity; multinational enterprise; transport; urban transportation
Změněno: 28. 5. 2019 10:28, Mgr. Eva Hynešová
V originále
This paper is aimed at land transport, logistics industry, and logistic innovation activities of enterprises in the Czech Republic between 2008 and 2014. The goal is to find and interpret possible determinants of logistics innovations and explain innovation activities of enterprises in the land transport and logistics industries in comparison to other industries. Czech Republic and thereby its economy are in the center of the European Union and thanks to its lower personnel and rental costs (in comparison to its neighbors Germany or Austria) remains a strategic choice of multinational enterprises. This paper uses standard econometrics modeling and deals with high endogeneity and selection bias issues given by the nature of limited data availability. The data from the Czech statistical office is mainly from the manufacturing, trade and service industries. The full sample of innovators and non-innovators consists of 22,232 observations of (10+ employees) enterprises from four Community innovation surveys (2008, 2010, 2012, and 2014). There are 7,087 observations about innovators, of which 58 % are new-to-the-market innovators, regardless of the type of innovation. Results suggest that there is a negative relationship between the decision to innovate and the land transport or logistics industry. Logistics innovation was a contributing factor across the industries in terms of higher sales of new-to-the-market goods and services per employee in the period 2008-2014. Land transport and urban transport industries are oriented at adaptation and new-to-the-market innovation activities and are predominant in this sector.
Česky
Příspěvek je zaměřen na pozemní dopravu, logistický průmysl a logistické inovační aktivity podniků v České republice v letech 2008 až 2014. Cílem je nalézt a interpretovat možné determinanty logistických inovací a vysvětlit inovační aktivity podniků v pozemní dopravě a logistickém průmyslu ve srovnání s jinými průmyslovými odvětvími. Česká republika je v centru Evropské unie a díky nižším mzdovým nákladům a nájemnému (ve srovnání se svými sousedy Německem nebo Rakouskem) zůstává strategickou volbou nadnárodních podniků. Příspěvek využívá standardní ekonometrické modelování a zabývá se problematikou vysoké endogenity a selekčního zkreslení, která je dána povahou omezené dostupnosti dat. Údaje z Českého statistického úřadu pocházejí především z odvětví zpracovatelského průmyslu, obchodu a služeb. Kompletní vzorek inovátorů a neinovátorů se skládá z 22232 pozorování podniků (10 a více zaměstnanců) ze čtyř Dotazování o inovacích (2008, 2010, 2012 a 2014). Existuje 7 087 pozorování inovátorů, z nichž 58% jsou noví inovátoři na trhu bez ohledu na typ inovací. Výsledky naznačují, že existuje negativní vztah mezi rozhodnutím inovovat a průmyslem pozemní dopravy nebo logistiky. Inovace v oblasti logistiky v jednotlivých odvětvích přispěly v letech 2008–2014 k vyššímu prodeji inovovaného zboží a služeb.