SHABALINA, Svietlana, Evgenij SHABALIN, Ajslu KURBANOVA, Adelya SHIGAPOVA a Radka VANÍČKOVÁ. Social Media Marketing as a Digital Economy Tool of the Services Market for the Population of the Republic of Tatarstan. In Svetlana Ashmarina, Anabela Mesquita, Marek Vochozka. Digital Transformation of the Economy: Challenges, Trends and New Opportunities. 1. vyd. Cham, Švýcarsko: Springer Nature Switzerland AG, 2019, s. 356-367. ISBN 978-3-030-11366-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Social Media Marketing as a Digital Economy Tool of the Services Market for the Population of the Republic of Tatarstan
Název česky Marketing sociálních médií jako nástroj digitální ekonomiky trhu služeb pro obyvatelstvo Republiky Tatarstán
Autoři SHABALINA, Svietlana (643 Rusko, garant), Evgenij SHABALIN (643 Rusko), Ajslu KURBANOVA (643 Rusko), Adelya SHIGAPOVA (643 Rusko) a Radka VANÍČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Cham, Švýcarsko, Digital Transformation of the Economy: Challenges, Trends and New Opportunities, od s. 356-367, 12 s. 2019.
Nakladatel Springer Nature Switzerland AG
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/75081431:_____/19:00001477
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-3-030-11366-7
Klíčová slova česky model chování; digitalizace; marketing; trhu služeb; sociální média; cílení
Klíčová slova anglicky behavioral model; digitalization; marketing; services market; social media; targeting
Štítky PRJ_E2, RIV19, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 12. 4. 2019 09:42.
Anotace
The authors analyze the popularity of social media as one of digital economy tools among users of the Republic of Tatarstan. It contains the comparative analysis on age categories of users and activity of respondents. The research purpose is analysis of social media and behavioral characteristics of their users for determination of weak spots of use of social networking sites for studying of the services market as a channel for obtaining tourist information and their elimination. The most popular social networking services are identified according to the number of hits. There are also defined key positions, on which potential clients plan their vacation and which have the greatest credibility. The conclusions on the increasing role of SMM in the service sector were drawn on the basis of respondent responses. The age categories of users and the most reliable information channels are determined. They are regarded by marketing specialists as effective distribution channels of products and, in particular, of any services, including tourist ones. Rapid information dissemination and its real tracking requires from suppliers more accelerated strategy in provision of information for clients and decrease in time for order processing, when there is shift of accent from advertizing and direct marketing to marketing of directions and sales in the Internet.
Anotace česky
Autoři analyzují popularitu sociálních médií jako jednoho z nástrojů digitální ekonomiky mezi uživateli Republiky Tatarstán. Obsahuje srovnávací analýzu věkových kategorií uživatelů a aktivity respondentů. Předmětem výzkumu je analýza sociálních médií a behaviorálních charakteristik jejich uživatelů pro stanovení slabých míst využití sociálních sítí pro studium trhu služeb jako kanálu pro získávání turistických informací a jejich eliminaci. Nejoblíbenější služby sociálních sítí jsou identifikovány podle počtu zásahů. Jsou zde také definovány klíčové pozice, na kterých potenciální klienti plánují svou dovolenou a mají největší důvěryhodnost. Závěry o rostoucí úloze SMM v sektoru služeb vycházely z odpovědí respondentů. Jsou určeny věkové kategorie uživatelů a nejspolehlivější informační kanály. Marketingoví specialisté je považují za efektivní distribuční kanály produktů a zejména všech služeb, včetně turistických služeb. Rychlé šíření informací a jeho skutečné sledování vyžaduje od dodavatelů zrychlení strategie v poskytování informací klientům a zkrácení času pro zpracování zakázek, kdy dochází k posunu akcentu z reklamního a přímého marketingu na marketing směrů a prodeje na internetu.
VytisknoutZobrazeno: 23. 6. 2024 22:40