2018
Specification of a location for opted port logistics center in a given area using the method of operational research
KOLÁŘ, Jiří, Ondrej STOPKA a Srecko KRILEZákladní údaje
Originální název
Specification of a location for opted port logistics center in a given area using the method of operational research
Název česky
Specifikace umístění vybraného přístavního logistického centra v dané oblasti s využitím metody operačního výzkumu
Autoři
KOLÁŘ, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí) a Srecko KRILE (191 Chorvatsko)
Vydání
Transport Problems, Katowice (Polsko), Silesian University of Technology, 2018, 1896-0596
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
21100 2.11 Other engineering and technologies
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/18:00001407
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS
000453319700006
Klíčová slova česky
port logistics center; combined transport; operational research; terminal network
Klíčová slova anglicky
přístavní logistické centrum; kombinovaná doprava; operační výzkum; terminálová síť
Změněno: 27. 2. 2019 14:26, Mgr. Eva Hynešová
V originále
This paper is focused on area identification to find a proper location for the specific port logistic center in a certain territory by applying the particular method of operational research. Graph theory offers a useful tool for solving such problems in transportation infrastructure development. The type of the network optimization technique depends on problem definition. In the first chapter, we have explained some of the algorithms often applied for similar purposes. In this case, the focus is on Minimum Spanning Three algorithm. Based on well-known Prim’s and Kruskal’s algorithms, some modifications are introduced, to improve the processing speed and memory consumption. The next four chapters describe individual parameters, perspectives, requirements, and financing details for building new combined transport terminals as well as a planned port logistics center. The subsequent, the most important, chapter presents the model example for specifying the proper location of a given port logistics center when using the method of operational research.
Česky
Článek je zaměřen na identifikaci oblastí pro nalezení správného místa pro specifické přístavní logistické centrum na určitém území použitím konkrétní metody operačního výzkumu. Teorie grafů nabízí užitečný nástroj pro řešení těchto problémů při vývoji dopravní infrastruktury. Typ techniky optimalizace sítě závisí na definici problému. V první kapitole jsme vysvětlili některé algoritmy, které se často používají pro podobné účely. V tomto případě se článek zaměřuje na algoritmus Minimum Spanning Three. Na základě známých Prim a Kruskal algoritmů jsou zavedeny některé modifikace, aby se zlepšila rychlost zpracování a spotřeba paměti. Následující čtyři kapitoly popisují jednotlivé parametry, perspektivy, požadavky a finanční podrobnosti pro výstavbu nových terminálů kombinované dopravy, jakož i plánované přístavní logistické centrum. Následující nejdůležitější kapitola uvádí příklad modelu pro určení správné polohy daného přístavního logistického centra při použití konkrétní metody operačního výzkumu.