D
2018
Application of the methodology related to the emission standard to specific railway line in comparison with parallel road transport: A case study
RYBICKA, Iwona, Ondrej STOPKA, Vladimír ĽUPTÁK, Mária STOPKOVÁ, Pawel DROZDZIEL et. al.
Základní údaje
Originální název
Application of the methodology related to the emission standard to specific railway line in comparison with parallel road transport: A case study
Název česky
Aplikace metodiky vztahující se k emisní normě na konkrétní železniční trať v porovnání s paralelní silniční dopravou: případová studie
Vydání
Volume 244. Parc d'Activités de Courtabœuf, France, 22st International Scientific Conference Transport Means 2018, od s. nestránkováno, 7 s. 2018
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
21100 2.11 Other engineering and technologies
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/18:00001390
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Emise; Železniční trať; Doprava
Klíčová slova anglicky
Emission; Railway line; Transport
V originále
At present, the impact of transport on the environment constitutes a serious problem. This mainly concerns energy consumption and production of greenhouse gases (GHG) that via their participation in greenhouse effect intensification contribute to global warming. Inthis paper, the calculations provided by the EN 16258: 2012 methodology will be applied to two modes of transport: railway and road transport. Subsequently, the methodology will be applied to a case study of a selected nonelectrified railway line in comparison with parallel road transport. In particular, energy consumption and production of greenhouse gases will be monitored depending on traveling the distance between selected cities in the Czech Republic.
Česky
V současné době je dopad dopravy na životní prostředí vážným problémem. Jedná se především o spotřebu energie a výrobu skleníkových plynů (GHG), které přispívají k globálnímu oteplování díky své účasti na zesílení skleníkových efektů. V tomto příspěvku budou stanovené výpočty pomocou metodiky EN 16258: 2012 a posléze budou aplikovány na dva druhy dopravy: železniční a silniční. Následně bude tato metodika použita pro případovou studii vybrané neelektrifikované železniční trati v porovnání s paralelní silniční dopravou. Konkrétně se bude sledovat spotřeba energie a výroba skleníkových plynů v závislosti na vzdálenosti mezi vybranými městy v České republice.
Zobrazeno: 22. 12. 2024 03:30