J 2018

Are pervasive systems of fake news provision sowing confusion? The role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content

RALSTON, Simone, Tomáš KLIEŠTIK, Zuzana ROWLAND a Jaromír VRBKA

Základní údaje

Originální název

Are pervasive systems of fake news provision sowing confusion? The role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content

Název česky

Přinášejí zmatek všudypřítomné systémy falešného zpravodajství? Role platformy digitálních médií při výrobě a spotřebě věcně pochybného obsahu

Autoři

RALSTON, Simone (752 Švédsko, garant), Tomáš KLIEŠTIK (703 Slovensko, domácí), Zuzana ROWLAND (203 Česká republika, domácí) a Jaromír VRBKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Geopolitics, History, and International Relations, New York, United States, Addleton Academic Publishers, 2018, 1948-9145

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/18:00001324

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

spotřeba; platforma digitálních médií; věcný obsah; falešné zprávy; výroba

Klíčová slova anglicky

consumption; digital media platform; factual content; fake news; production

Štítky

CTR_a, RIV18, SCOPUS
Změněno: 3. 12. 2018 08:56, Mgr. Eva Hynešová

Anotace

ORIG CZ

V originále

This article reviews and advances existing literature concerning the role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content. Using data from BBC World Service, European Commission, Freedom House, GlobeScan, Pew Research Center, Socialbakers, and Statista, were performed analyses and were made estimates regarding real versus fake news content type distribution on Facebook and prevalence of manipulation tactics on social media in 68 countries.

Česky

Tento článek hodnotí a rozšiřuje stávající literaturu o roli digitálních mediálních platforem při výrobě a spotřebě věcně pochybného obsahu. S využitím údajů z BBC World Service, Evropské komise, Freedom House, GlobeScan, Pew Research Center, Socialbakers a Statista byly provedeny analýzy a odhady týkající se distribuce typu skutečného versus falešného obsahu na Facebooku a prevalence manipulační taktiky na sociálních médiích v 68 zemích.
Zobrazeno: 23. 11. 2024 09:54