2018
Are pervasive systems of fake news provision sowing confusion? The role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content
RALSTON, Simone, Tomáš KLIEŠTIK, Zuzana ROWLAND a Jaromír VRBKAZákladní údaje
Originální název
Are pervasive systems of fake news provision sowing confusion? The role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content
Název česky
Přinášejí zmatek všudypřítomné systémy falešného zpravodajství? Role platformy digitálních médií při výrobě a spotřebě věcně pochybného obsahu
Autoři
RALSTON, Simone (752 Švédsko, garant), Tomáš KLIEŠTIK (703 Slovensko, domácí), Zuzana ROWLAND (203 Česká republika, domácí) a Jaromír VRBKA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Geopolitics, History, and International Relations, New York, United States, Addleton Academic Publishers, 2018, 1948-9145
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/18:00001324
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
spotřeba; platforma digitálních médií; věcný obsah; falešné zprávy; výroba
Klíčová slova anglicky
consumption; digital media platform; factual content; fake news; production
Změněno: 3. 12. 2018 08:56, Mgr. Eva Hynešová
V originále
This article reviews and advances existing literature concerning the role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content. Using data from BBC World Service, European Commission, Freedom House, GlobeScan, Pew Research Center, Socialbakers, and Statista, were performed analyses and were made estimates regarding real versus fake news content type distribution on Facebook and prevalence of manipulation tactics on social media in 68 countries.
Česky
Tento článek hodnotí a rozšiřuje stávající literaturu o roli digitálních mediálních platforem při výrobě a spotřebě věcně pochybného obsahu. S využitím údajů z BBC World Service, Evropské komise, Freedom House, GlobeScan, Pew Research Center, Socialbakers a Statista byly provedeny analýzy a odhady týkající se distribuce typu skutečného versus falešného obsahu na Facebooku a prevalence manipulační taktiky na sociálních médiích v 68 zemích.