ŠVEC, Roman and Petra MARTÍŠKOVÁ. Perception of the Service Quality in the Senior Tourism Market. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth; Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1st ed. Seville, Španělsko: Internationa Business Information Management Association (IBIMA). p. 741 - 757. ISBN 978-0-9860419-8-3. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perception of the Service Quality in the Senior Tourism Market
Name in Czech Vnímání kvality služeb na seniorském trhu cestovního ruchu
Authors ŠVEC, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petra MARTÍŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Seville, Španělsko, Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth; Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), p. 741 - 757, 17 pp. 2016.
Publisher Internationa Business Information Management Association (IBIMA)
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00001320
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-8-3
UT WoS 000392785700076
Keywords (in Czech) seniorský trh cestovního ruchu; preference seniorů; seniorské cestování
Keywords in English senior tourism market; seniors´ preferences; seniors´ travelling
Tags CER, RIV18, WOS
Changed by Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 30/11/2018 09:28.
Abstract
The paper deals with the preferences of seniors in tourism. The conducted research is divided into two parts. The first part seeks for an answer to the question what elements of tourist infrastructure stimulate seniors to travel, whereas the second part examines the preferences of seniors when choosing a spot for their stay. Preferences stated in the literature were the base for questions in the both parts of the questionnaire. The aim of this paper is to verify allegations formulated in the introduction and to find out preferences of seniors when travelling. Conclusions can be used as inspiration for entrepreneurs in tourism who target at the segment of the elderly people and also for destination management as one of the guideline how to prepare an attractive destination offer.
Abstract (in Czech)
Práce se zabývá preferencemi seniorů v cestovním ruchu. Provedený výzkum je rozdělen na dvě části. První část se snaží odpovědět na otázku jaké prvky turistické infrastruktury stimulují seniory k cestování, zatímco druhá část zkoumá preference seniorů při výběru místa pro jejich pobyt. Preference uvedené v literatuře byly základem pro otázky v obou částech dotazníku. Cílem tohoto článku je ověřit obvinění formulované v úvodu a zjistit preference seniorů při cestování. Závěry lze využít jako inspiraci pro podnikatele v oblasti cestovního ruchu, kteří se zaměřují na segment starších lidí, a také na řízení destinací jako jeden z hlavních směru jak připravit atraktivní cílovou nabídku.
PrintDisplayed: 29/3/2024 11:14