Detailed Information on Publication Record
2018
Innovative Processes of Products and Services on the Global Market
BOČKOVÁ, Kateřina, Daniela HILČÍKOVÁ and Radka VANÍČKOVÁBasic information
Original name
Innovative Processes of Products and Services on the Global Market
Name in Czech
Inovatiční procesy produktů a služeb globálního trhu
Authors
BOČKOVÁ, Kateřina, Daniela HILČÍKOVÁ and Radka VANÍČKOVÁ
Edition
1. vyd. Milan, Italy, Innovation management and education excellence through vision 2020, p. 314-328, 15 pp. 2018
Publisher
Internationa Business Information Management Association (IBIMA)
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Italy
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-0-9998551-0-2
UT WoS
000444067200030
Keywords (in Czech)
Inovace; inovativní změny; inovativní procesy; přidaná hodnota; obranný a ochranný inovační systém
Keywords in English
Innovation; innovative changes; innovative processes; added value; defence & security innovation
Změněno: 2/4/2019 12:41, Mgr. Blanka Mikšíková
V originále
One of the ways how to achieve a competitive advantage can be an innovative approach. As Beneš (2008) points out, given the ever-changing business environment, the most competitive company is the one that best adapts it or creates its own innovations. Also, for example, Loučanová (2008) stresses that "innovation capacity is currently considered to be the ultimate condition for competitiveness of all types of enterprises". These assertions also demonstrate the relationship between innovation activity and competitiveness expressed by the linear regression between the indicator of competitiveness and innovation performance of countries published in Bártová (2008). The main objective of this contribution is to found out benefits of innovative products and services processes on the global market.
In Czech
Cílem tohoto příspěvku je navrhnout kompetenční model, který je užitečný při řízení stavebních projektů. Autorka navrhuje aplikvoat rozvojové a vzdělávací aktivity charakterizované kompetencemi na podporu rozvoje výkonných pozic stavebních projektů ve smyslu přiměřené reakce na potřeby a požadavky domácích a zahraničních trhů v oblasti stavebnictví. Předkládaná opatření cílí ve smyslu podpory efektivity práce jako správce stavebních projektů při optimálním využívání kompetenčních úrovní manažera stavebních projektů za účelem konkurenceschopnosti organizace. Vyhodnocení vzdělávacích aktivit vychází z reálného kurzu veřejně dostupného v on-line databázi vzdělávacích programů společnosti EduCity. Na základě otevřené komunikace, argumentace a spolupráce s manažery stavebních projektů bylo schváleno jednotné hodnocení optimální úrovně rozvoje kompetencí manažerů stavebních projektů