2018
KOMPARACE OTH REGENSBURG A VŠTE V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH SE ZŘETELEM NA VYBRANÉ ASPEKTY PRAKTICKÉHO ZAMĚŘENÍ STUDIA
CAHA, Zdeněk; Jaroslav STUCHLÝ; Michal RUSCHAK; Michal ŠUTA; Lenka DIENESOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
KOMPARACE OTH REGENSBURG A VŠTE V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH SE ZŘETELEM NA VYBRANÉ ASPEKTY PRAKTICKÉHO ZAMĚŘENÍ STUDIA
Název anglicky
COMPARISON OF OTH REGENSBURG AND ITB IN ČESKÉ BUDĚJOVICE WITH REGARD TO SELECTED ASPECTS OF THE PRACTICAL ORIENTATION OF THE STUDY
Autoři
Vydání
Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2018, 1339-3189
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Profesně zaměřená vysoká škola; komparace; studium
Klíčová slova anglicky
University of Applied Sciences; comparison; study
Změněno: 17. 4. 2018 11:20, Mgr. Blanka Mikšíková
V originále
Následující studie nejprve podává všeobecný nástin vývoje profesně zaměřeného sektoru vysokých škol a následně i jeho vývoje v Německu a v České republice. Autoři porovnávají v rámci svého výzkumného dotazníkového šetření na příkladu dvou profesně zaměřených škol, OTH Regensburg a VŠTE v Českých Budějovicích, míru spokojenosti studentů s vybranými aspekty studia, které dokumentují praktické zaměření tohoto typu vzdělávání. Dotazníkové šetření ukázalo, že se obě vysoké školy velmi dobře profilují v souladu s tím, jak deklarují, a sice jako profesně zaměřené vzdělávací instituce. Přece jenom o poznání vyšší míru spokojenosti německých studentů s některými aspekty studia lze vysvětlit jak delší tradicí tamního neuniverzitního sektoru, tak i konkrétní vzdělávací institucí.
Anglicky
The present study first provides a summary of the development of the professionally oriented sector of tertiary schools in general and after that it deals with its development in Germany and in the Czech Republic. In a questionnaire survey the authors compare the rate of satisfaction with the selected aspects of the study that document the practical orientation of this type of education among students on an example of two professionally oriented schools, OTH Regensburg and ITB in České Budějovice. The questionnaire survey has shown that both of the schools are very well profiled in compliance with their declaration of themselves to be professionally oriented educational institutions. Slightly higher level of satisfaction among German students can be explained by the longer tradition of the German nonuniversity sector and by the particular educational institution.